Thermodynamica-onderwijs in tijden van verandering

Nieuws - 20 mei 2019

Zal het bestuderen en onderwijzen van de wetenschap van energie anders zijn in deze tijd van energietransitie en het streven naar duurzaamheid? Voldoet de thermodynamisch ingenieur die vandaag of volgend jaar afstudeert nog steeds aan de verwachtingen van het bedrijfsleven? Zullen we over vijf jaar nog steeds in collegezalen lesgeven?

Op 5 juli 2019 zullen deze en andere onderwerpen aan de orde komen tijdens het symposium dat in het Science Centre op de campus van de TU Delft zal worden gehouden.

Dr. Piero Colonna zal die dag zijn nieuwe boek Thermodynamics, Fundamentals and Engineering Applications presenteren. Dr. Colonna zal dit boek ook presenteren op de Stanford University Faculty Club op 14 juni 2019.

12.30 – 13.30 Lunch

13.30 – 13.40 Welkomstwoord

13.40 – 14.00 Boekpresentatie

14.00 – 14.40 Thermodynamica onderwijzen? Minilezingen door: - Prof. Andre Bardow, hoogleraar Technical Thermodynamics, RWTH Aken • Prof. G.P. Beretta, hoogleraar Fluid and Thermal Sciences, Universiteit van Brescia • Prof. P. Colonna, hoogleraar Propulsion and Power, TU Delft • Prof. J. Gross, hoogleraar Technical Thermodynamics, Universiteit Stuttgart • Prof. T. Vlugt, hoogleraar Engineering Thermodynamics, TU Delft