TU Delft op 21e positie in THE Engineering & Technology ranglijst

Nieuws - 04 november 2021 - Webredactie Communication

In de Times Higer Education Subject Rankings die recent zijn gepubliceerd, handhaaft de TU Delft haar positie in de wereldwijde top 25 op Engineering & Technology. Dit is voor een technische universiteit als de TU Delft de meest relevante categorie.

Compliment

Tim van der Hagen, rector magnificus en collegevoorzitter: “De competitie in de ranglijsten wordt de laatste jaren steeds sterker gezien de opkomst van universiteiten in Zuidoost-Azië en de enorme investeringen die in andere westerse landen in onderwijs en wetenschap gedaan worden, in de VS vooral privaat in Europa ook publiek. De sterke positie van de TU Delft is een mooi compliment voor iedereen die een bijdrage levert aan de kwaliteit van onderwijs en onderzoek. De lijsten zijn een inspiratie om te blijven investeren in kwaliteit.”

Subject

Engineering & technology

Physical Sciences

Computer science

Arts & Humanities

Social Sciences

Education

Life Sciences

THE Subject Rankings

De THE-rankings zijn een van de toonaangevende ranglijsten van universiteiten in de wereld. Elk van die lijsten heeft andere eigenschappen en gebruikt net een andere samenstelling van indicatoren. Dergelijke ranglijsten zijn voor universiteiten vooral van belang voor het aantrekken van internationaal talent, omdat ze door internationale studenten en wetenschappers veel geraadpleegd worden.

Methodologie

De subject rankings zijn opgebouwd uit dezelfde 13 indicatoren als de THE World University ranking die gegroepeerd worden in de hoofdonderdelen Teaching, Research, Citations, International outlook en Industry income. De weging van de indicaoren is aangepast om aan te sluiten bij de specifieke vakgebieden.