Nieuwe editie Vriendenbericht | Juni 2021

Nieuws - 07 juni 2021

Onlangs ontvingen donateurs en relaties van het Universiteitsfonds de juni 2021 editie van het Vriendenbericht.  Op de cover van het Vriendenbericht ziet u TU Delft hoogleraar Natasja de Groot. Misschien heeft u haar al voorbij zien komen op onze social media kanalen? Ze is onderdeel van onze campagne Tech for Health. Hierin staan zeven Delftse wetenschappers centraal die met hun werk bijdragen aan betere zorg in Nederland. Dit doen ze in samenwerking met vooraanstaande medische instituten zoals het Erasmus MC.

Natasja is elektrofysioloog-cardioloog en leidt een baanbrekend onderzoek. Natasja is werkzaam bij zowel de TU Delft, Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica als het Erasmus MC. Met speciale metingen, uitgevoerd tijdens open-hart-operaties verzamelt zij unieke data over het ontstaan van hartritmestoornissen. Hiermee wordt de basis gelegd voor nieuwe therapieën die het leven van vele hartpatiënten gaan verbeteren. Met de steun van u en vele andere alumni helpen we Natasja haar apparatuur ook geschikt te maken voor metingen bij kinderen. Ik vind het een prachtig voorbeeld van hoe met bijdragen van donateurs, onderzoekers in Delft de kans krijgen hun belangrijke werk te versnellen.

In het Vriendenbericht vindt u meer voorbeelden van de impact die we samen met onze donateurs maken. Zoals de Marina van Damme beurs voor talentvolle jonge, vrouwelijke ingenieurs. En het TU Delft Excellence Fund dat bijdraagt aan het aantrekken van internationale topwetenschappers die het ecosysteem van onze universiteit versterken. Veel leesplezier!