TU Delft wereldwijd 14e op duurzaamheid

Nieuws - 11 december 2023

QS World University Ranking plaats TU Delft op plaats 14 voor het thema Duurzaamheid wereldwijd. Vorig jaar stond de universiteit voor dit thema op plaats 23. De stijging laat de duurzaamheidsambitie van de universiteit zien.

TU Delft heeft de ambitie om in 2030 CO-neutraal, klimaatadaptief en circulair te zijn, waar aandacht is voor biodiversiteit en leefkwaliteit. De QS Ranking meet universiteiten op basis van de grootste uitdagingen op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur.

QS World University Ranking

De QS World University Ranking is een jaarlijkse ranglijst van universiteiten wereldwijd, die universiteiten rangschikt over de kwaliteit van het hoger onderwijs en het wetenschappelijk onderzoek. Naast de ‘Times Higher Education World University Ranking’ en de ‘Academic Ranking of World Universities’ behoort de QS Ranglijst tot de drie meest belangrijke ranglijsten voor het hoger onderwijs.

Bekijk de hele ranglijst, hier.