TU Delft stijgt in de QS World University Ranking

Nieuws - 29 juni 2023 - Webredactie Communication

TU Delft is veertien plaatsen gestegen in de nieuwe QS World University Ranking. De universiteit ging van de 61e naar de 47e plaats. Dit is de hoogste positie tot nu toe in deze ranking Met deze positie bevindt de TU Delft zich in de top 4 % van best presterende universiteiten in de QS Ranking.

QS heeft dit jaar bijna 3000 universiteiten geëvalueerd, waarvan er 1500 in de uiteindelijke lijst staan. In deze 20ste editie van deze ranking heeft QS haar methodologie aangepast. Er zijn naast de gebruikelijke indicatoren (wetenschappelijke en werkgever reputatie, citaties, student/staf ratio, internationale studenten en  medewerkers) indicatoren toegevoegd en de weging is aangepast. Onder de nieuwe indicatoren worden duurzaamheid, werkgelegenheidsresultaten en internationale samenwerking meegenomen De aanpassingen in de methodologie hebben een positief effect op de positionering van de TU Delft.

De QS-Ranking hoort, samen met de Shanghai-ranking en de THE-ranking, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. Elk van deze ranglijsten is anders samengesteld en heeft zijn eigen voordelen en beperkingen.