TU Delft staat op de 2e plaats in de SustainaBul

Nieuws - 24 mei 2024

Op vrijdag 24 mei 2024 vond de uitreiking van de SustainaBul plaats, georganiseerd door Studenten voor Morgen. TU Delft staat op de tweede plaats in de Sustainabul. De een ranglijst representeert de duurzame prestaties van hoger onderwijsinstellingen in Nederland; duurzaamheid in het onderwijs, onderzoek en in de bedrijfsvoering.

We zijn trots dat we van plek 8 naar plek 2 zijn gestegen in de SustainaBul 2024!

Marie-Anne, voorzitter GreenTU
Javier Trescoli Garcia, GreenTU Educatie, Monika Roeling, onderzoeker Duurzaamheid in het Onderwijs en Marie-Anne, Voorzitter GreenTU.

Puntentelling

Elke hoger onderwijsinstelling vult een vragenlijst in en deelt een best practice op het gebied van duurzaamheid. Op basis van deze input krijgen instellingen punten. GreenTU, het groene studentenbestuur van TU Delft, heeft een vragenlijst ingevuld en een best practice gedeeld met Studenten voor Morgen. In 2023 stond TU Delft op plaats 8. Dit jaar heeft TU Delft meer punten gekregen voor onderzoek en onderwijs. Op het gebied van bedrijfsvoering zijn er nog punten te behalen.

Best Practice Award

In oktober 2023 is de GreenDatabase gelanceerd. Dit is een interactief online overzicht met alle duurzame vakken gelinkt aan de Sustainable Devlopement Goals aan TU Delft.  De TU Delft haalde de top 5 voor de ‘Best Practice’ award.

We zijn vastbesloten om ons als universiteit het komende jaar te blijven verbeteren op alle niveaus van duurzaamheid en hopen dat terug te zien in de resultaten van de SustainaBul 2025.

GreenTU bestuur

Met een tweede plaats op de ranglijst worden duurzame prestaties aan de universiteit erkent. TU Delft heeft de ambitie om in 2030 volledig CO-neutraal, klimaatadaptief en circulair te opereren, met aandacht voor de leefkwaliteit en biodiversiteit.

Meer over de SustainaBul, hier
Meer over de duurzaamheidsambities, hier