Laatste Nieuws

906 resultaten

03 september 2018

25e editie Leermeesterprijs ontvangen door Cees Dekker

Op maandag 3 september is de Leermeesterprijs 2018 uitgereikt aan professor Cees Dekker, hoogleraar Moleculaire Biofysica bij de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW).

29 augustus 2018

Mark van Loosdrecht ontvangt prestigieuze Stockholm Water Prize

Vandaag, tijdens World Water Week, ontvangen Mark van Loosdrecht (TU Delft) en Bruce Rittmann (Arizona State University) de prestigieuze Stockholm Water Prize. De World Water Week is een grootschalige internationale conferentie waar ruim 3300 deelnemers uit meer dan 130 landen op af komen. Dit jaar is het thema ‘water, ecosystemen en menselijke ontwikkeling’.

23 augustus 2018

Opening onderwijsgebouw Pulse

Vanwege het jaarlijks groeiende aantal studenten in combinatie met de toenemende behoefte aan ruimtes voor eigentijdse vormen van onderwijs heeft de TU Delft in het hart van de campus het nieuwe onderwijsgebouw Pulse ontwikkeld.

20 augustus 2018

Delfts studententeam bewijst: waterstof is er klaar voor

17 augustus 2018

Eerste grootschalige marktanalyse ondergrondse cybercrime economie

Cybercriminaliteit wordt makkelijker naarmate meer producten (‘commodities’) als kwaadaardige software via het dark web verkrijgbaar zijn. Rolf van Wegberg van de TU Delft onderzocht de omzet en groei van deze ondergrondse online economie.

16 augustus 2018

Twee miljoen inschrijvingen voor MOOCs TU Delft

De TU Delft heeft de 2 miljoenste inschrijving voor de gratis online cursussen (MOOCs) geregistreerd. Het aanbod van de TU Delft bestaat nu uit 88 MOOCs.

06 augustus 2018

Studenten uit Delft en Amsterdam testen hightech ligfiets op F-16 landingsbaan

Het Human Power Team, een studentenproject van de TU Delft en Vrije Universiteit Amsterdam, heeft op zondag 5 augustus hun nieuwe aerodynamische ligfiets getest: de VeloX 8.

30 juli 2018

Meer inzicht in kwaliteit Twitterdiscussies door wetenschappelijk onderzoek

Een interdisciplinair team van onderzoekers van de Universiteit Leiden, Syracuse University, Bocconi University en TU Delft heeft een beurs van Twitter ontvangen om onderzoek te doen naar en tools te ontwikkelen waarmee gedrag kan worden geïdentificeerd dat een bedreiging vormt voor de kwaliteit van discussies op dat socialemediaplatform. In het team gaat Nava Tintarev, die als onderzoeker verbonden is aan de TU Delft, de aanwezigheid van echokamers beoordelen.

27 juli 2018

Zeven ERC Starting Grants voor onderzoekers TU Delft

Zeven onderzoekers van de TU Delft krijgen van de Europese Onderzoeksraad een ERC Starting Grant. Deze beurzen (1,5 miljoen euro voor een programma van vijf jaar) zijn bedoeld om wetenschappers te ondersteunen die nog aan het begin van hun carrière staan maar onder begeleiding al uitstekend werk hebben geleverd.

26 juli 2018

Lancering studenten Raket TU Delft mislukt

Op donderdag 26 juli om 03:30 uur hebben studenten van de TU Delft met een zelfgebouwde raket (Stratos III) een poging gedaan om het Europese studenten hoogterecord te verbreken en de grens van de ruimte te bereiken. Na 20 seconden kwam er echter een abrupt einde aan de vlucht toen de raket in meerdere delen brak.