303 resultaten

09 november 2018

Hadi Hajibeygi Innovative Teaching Talent 2018

Hadi Hajibeygi, universitair docent bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen, is verkozen tot Innovative Teaching Talent 2018. Hij geeft de vakken Reservoir Simulation, Rock Fluid Physics en Advanced Reservoir Simulation en richtte onderzoeksgroep DARSIM op.

06 november 2018

'Te weinig ambitie bij noodzakelijke modernisering Nederlands spoor'

Het Nederlandse spoor zou veel sneller moeten overschakelen naar de moderne Europese communicatie-standaard ERTMS voor besturing en beveiliging.

05 november 2018

Geluiden als factor bij fietsveiligheid onderzocht

Agnieszka Stelling onderzoekt de rol die geluiden spelen bij de verkeersveiligheid van fietsers. Ze promoveert op maandag 5 november op dit onderwerp aan de TU Delft.

04 november 2018

Intreerede prof. Bas van de Wiel - Nachtelijk Weer: een “koud kunstje”?

Het weer is altijd van grote invloed geweest op ons dagelijks leven. Iedere dag weer ervaren we hoe onze plannen en activiteiten beïnvloed worden door veranderende weersomstandigheden. Op een zonnige dag maken we een wandelingetje in het park, terwijl we een paar uur later het dak aan het repareren zijn als gevolg van een hevige onweersbui.

31 oktober 2018

Impuls voor geothermisch onderzoek aan de TU Delft

De meeste mensen zullen afgelopen zomer niet hebben nagedacht over het verwarmen van hun huizen; onderzoekers van de TU Delft deden dat wel (en niet alleen de laatste maanden). De bij het geothermisch onderzoek betrokken wetenschappers hebben goeie redenen om vooruit te kijken: het College van Bestuur van de TU Delft heeft een principebesluit genomen over de aanleg van een aardwarmtebron die voor geothermisch onderzoek kan dienen.

24 oktober 2018

Hitte in de stad is tegen te gaan met natuurlijke oplossingen

‘Zonder open water en vegetatie kunnen steden niet zweten, en als je niet kunt zweten, raak je oververhit’. (Her)introduceren van planten en open water is dan ook de beste manier om extreme hitte in onze steden tegen te gaan. Dat stelt Anna Solcerova, die op vrijdag 26 oktober op dit onderwerp promoveert aan de TU Delft.

24 oktober 2018

TU Delft maakt schommel en sandwich-vloer van glas

De groep Building Engineering en de afdeling Architectural Engineering & Technology van de TU Delft wil met het tentoonstellen van twee bijzondere, zelf gemaakte, grote glasconstructies glas als constructiemateriaal op de kaart zetten. Ze presenteren de Glass Swing (een schommel van glas) en een Glass Sandwich (een dubbele glazen vloer) op de grootste glasbeurs ter wereld: de Glasstec in Düsseldorf.