81 resultaten

01 maart 2024

Collega prof.dr. Pacelli Zitha (GSE) overleden

12 december 2023

Nieuw onderzoek naar dynamiek van diepe ondergrond onder invloed van menselijke activiteiten

24 augustus 2023

GSE continues using Move Software

Petroleum Experts Ltd (Petex) has kindly donated 10 licenses of the MOVE Suite software to the Delft University of Technology. The software will be used by students and researchers in Applied Earth Sciences at the Department of Geoscience and Engineering.

01 april 2023

Dino eggs in CT scanner

20 februari 2023

18 miljoen euro voor onderzoek naar duurzaam gebruik van onze ondergrond

Intensiever benutten van de ondergrond, bijvoorbeeld voor geothermie of ondergrondse opslag, is cruciaal voor het behalen van de (inter)nationale doelstellingen voor de uitstoot van broeikasgassen. Vandaag is bekend gemaakt dat EPOS-eNLarge, een onderzoeksproject gericht op een efficiĂŤnt en veilig gebruik van de Nederlandse ondergrond, financiering ontvangt uit het programma Nationale Roadmap Grootschalige Wetenschappelijke Infrastructuur van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Het tienjarige project ontvangt 17,9 miljoen euro van NWO.

31 januari 2023

Effecten van klimaatverandering beter begrijpen dankzij nieuwe aardobservatie-onderzoeken

De NWO honoreerde vorige week acht projecten van de TU Delft voor aardobservatie- en planeetonderzoek. Er zullen binnen de faculteit CiTG meerdere onderzoeken van start gaan waarmee we het klimaatsysteem op aarde beter begrijpen.

31 januari 2023

Phil Vardon appointed as professor of Energy Geomechanics

Phil Vardon was appointed professor of Energy Geomechanics last week. Phil investigates how the subsurface can provide safe and efficient sustainable geothermal energy. "There's a lot of need right now to get this technology working." Phil strives to bring scientific and industrial partners together and collaborate on solutions. "I like to contribute to the knowledge about spatial variability and geomechanics. How this will affect the long-term sustainability of geothermal projects? And how can we prevent unwanted effects?" Phil is currently working on a major project to realize a geothermal well on our campus.

30 januari 2023

Without mines, no electric vehicles. ‘Sweden’s discovery of rare earths fantastic for transition

20 januari 2023

Drilling report multi-purpose borehole Delftse Hout online

13 oktober 2022

CO2 problemen oplossen met vulkanische stenen

Wat als we CO2 in de atmosfeer kunnen vangen en permanent opslaan als vaste mineralen onder de grond? Elara Redondo Garcia, student Applied Earth Sciences, hoefde geen twee keer na te denken toen ze de kans kreeg om naar IJsland te gaan. Daar onderzocht ze de ‘CO2 mineral trapping’.