S.M. Persaud MSc

S.M. Persaud MSc

Profile

Expertise

Industrial Design, Mechanism Design, Community of Technology, Inclusive Pedagogy, Didactics, Non violent communication, Competence Based Education, Project Based Learning

Biography

Education (2001) MSC Industrial Design Engineering
Work as Designer (2001-2006) Easywalker, Anndus Walkabout Gear, Pastoe, Self employed
Work as Lecturer (2006-2018) Product, Design & Engineering, Utrecht University Mechanical Engineering, Rotterdam University Industrial Product Design, Rotterdam University Educational advice, Inclusive Pedagogy, Rotterdam University Design Engineering, Delft University of Technology
Work as Researcher Engineering students become sustainable practitioners by combining profound learning and sustainable education (Blom, Bosch, Filpsen en Persaud, 2013), EESD13 Cambridge, 21st Century Approach to Teaching Engineering Mechanics (Persaud en Smit, 2017), E&PDE17 Oslo, Community of Technology, Unleash you power to educate - A new organizational approach to integrate competence, knowledge and solution driven pathways (Braam, Bosch van den, Persaud, Troxler, 2018), E&PDE18 London

Read more

Publications

Prizes

  • 2023

    Delft Education Fellowship

    The Delft Education Fellowship recognises and appreciates the efforts of lecturers for educational innovation and boosts the impact on educational reform and development. Lecturers, Assistant professors, Associate professors and Full professors can become Education Fellow when they have made a visible, substantial and valuable contribution to the education of TU Delft

  • 2020-5-1

    Comenius Teaching Fellowship

    n dit comenius project willen we onze studenten middels “Theory U” een praktische basis geven in omgaan met de individuele verschillen in de context van internationale designteams en innovatieve ontwerpprojecten. We ontwikkelen hiervoor onderwijsmaterialen en een coachingstraject die studenten op dit onderwerp effectief begeleidt. De effectiviteit van deze aanpak wordt door gemeten door drie meetinstrumenten: vooraf middels peer feedback, tijdens het project middels de Performance Dashboard, en achteraf middels individuele- en groepsreflecties.

    We zien in de masteropleiding van Industrieel Ontwerpen (IO) een groeiende diversiteit in studenten. Afgelopen jaren is het aantal internationale studenten in de opleiding gegroeid tot meer dan 30%. We zien ook steeds vaker studenten met een andere vooropleiding dan onze eigen IO bachelor opleiding. In het vak Advanced Embodiment Design (AED) werken onze studenten voor 1 semester (21 EC) samen in 1 team aan een ontwerpproject. Wekelijks worden de studententeams begeleidt door docenten. Zij coachen naast inhoudelijk voornamelijk op een gezonde groepsdynamica.

    Afgelopen jaren merkten we dat de multiculturele achtergrond, diverse achtergrondopleidingen en verschillen in kennisniveaus tot complicaties binnen de verschillende teams kunnen leiden. Voorbeelden zijn communicatieverwarring, frustratie en soms persoonlijke aanvaringen. Er is een groeiende kloof tussen de teamleden op cognitieve en sociaal emotionele aspecten en op hun vermogen hier opbouwend mee om te gaan. We kunnen alle studenten betere groeikansen bieden als ontwerper zodra ze deze diversiteiten herkennen, de expertise en skills van andere masterstudenten leren te waarderen, en deze als kans te zien voor eigen ontwikkeling en die van het team.

More prizes

Ancillary activities