Inclusive Design & Research | Emotions in the Workplace

Met Stella Boess, Stefan Persaud, Annemiek van Boeijen, Fernando Secomandi en Vassia Sarantopoulou

04 oktober 2023 09:00 t/m 13:30 - Locatie: IDE ARENA | Zet in mijn agenda

Dit jaar viert de TUD de Diversity, Equity & Inclusion Week op 3 - 6 oktober. Het D&I Collective van onze faculteit is druk bezig geweest met het organiseren van een spannend evenement dat zal plaatsvinden op 4 oktober. Graag nodigen we alle IDE-collega's en studenten uit voor dit facultaire evenement. Vooral de workshop over Emotionele Intelligentie op de werkplek mag je niet missen, omdat we een professioneel bedrijf hebben georganiseerd om deze waardevolle D&I-training te geven om sterkere sociale interacties en werkdynamiek op te bouwen.

Dit jaar hebben we het volgende programma in de IDE Arena:

09:00 - 09:15 Welkomstwoord door Elif Özcan (Faculty Diversity Officer) & Caspar Chorus (IDE decaan)

09:15 - 10:00 Inclusive Design & Research - Lezing door Stella Boess

10:00 - 10:30 Opening Inclusive Design Student Exhibition  samengesteld door Annemiek van Boeijen, Stefan Persaud, & Fernando Secomandi

10:30 - 12:30 Emotional Intelligence in the Workplace  - Lezing, workshop & discussie door Vassia Sarantopoulou (hoofdpsycholoog bij AntiLonelines)

12:30 - 13:30 Lunch

Schrijf je in via diversity-ide@tudelft.nl voor de populaire workshop en lunch.

Inclusive Design & Research

Deze lezing laat zien hoe we rekening kunnen houden met diversiteit, gelijkheid en inclusie in wat we ontwerpen en onderzoeken. Wat we ontwerpen kan anderen beïnvloeden op manieren die we niet kunnen vermoeden. Niemand wil rolstoelgebruikers opsluiten in openbare gebouwen. Algoritmes zijn niet bedoeld om stereotypen te versterken of mensen uit te sluiten van medische hulp. Het was niet de bedoeling van de immigratiedienst om te voorkomen dat mensen zich thuis zouden voelen. Dus wat kunnen we anders doen? Ik zal benaderingen en voorbeelden uit het Inclusive Design Lab laten zien. Mijn collega Annemiek van Boeijen zal vervolgens de tentoonstelling van studentenontwerpprojecten introduceren. De projecten tonen ontwerp en onderzoek om samenlevingen te helpen sociale rechtvaardigheid, gendergelijkheid, inclusie van gehandicapten en meer te bereiken.

Inclusive Design Student Exhibition
Wat design doet en zou kunnen doen voor Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie, om een veerkrachtigere en rechtvaardigere samenleving te bereiken. De voorbeelden in deze tentoonstelling helpen om na te denken over mogelijke manieren om verder te gaan en nodigen ons uit om na te denken over en vorm te geven aan onze gezamenlijke missie voor een rechtvaardige samenleving.

In de ontwerpdiscipline lag de nadruk vooral op de economische waarde van ontworpen dingen en diensten. Als gevolg daarvan keken we al snel naar gemene delers en gemiddelden en naar groepen mensen als consumenten. De laatste jaren zijn sociale en maatschappelijke waarden op de voorgrond getreden in het ontwerpdiscours.

Deels als gevolg van uitdagingen die voortkomen uit ontwikkeling, zoals internationalisering in onderwijs, handel en productie; migratie om sociaaleconomische of andere redenen; zorgen over natuurlijke hulpbronnen en ecosystemen; veranderende geopolitieke relaties met de mondiale meerderheid; en innovatie in digitale technologie en sociale media, is de roep door en voor minderheden (gebaseerd op hun fysieke/mentale capaciteiten, etniciteit, geslacht, economische klasse en andere factoren) steeds luider geworden. Ontwerpen is nooit waardevrij. Hoe kunnen studenten, docenten en onderzoekers in design nadenken over de sociale impact van hun acties?

Emotional Intelligence in the workplace: How to build stronger social interactions and work dynamics
Empathische leiders zijn het meest succesvol omdat ze de behoeften van hun team kunnen begrijpen en in lijn met hun gevoelens en gedachten kunnen reageren. Het doel van deze workshop is om de veelzijdige aard van emoties op de werkplek te verkennen en deelnemers uit te rusten met de kennis en vaardigheden om effectief om te gaan met emotionele expressie en gezonde relaties op de werkplek te onderhouden. De workshop belicht het doel en de betekenis van emoties op de werkplek, met de nadruk op hun rol in besluitvorming, probleemoplossing en creativiteit. We onderzoeken hoe we onze emoties op de werkplek kunnen uiten, met de nadruk op strategieën voor het effectief beheren en reguleren van emoties. Door middel van groepsdiscussies en real-life werkplekscenario's zullen deelnemers een verscheidenheid aan emotionele uitingen analyseren en van elkaar onderscheiden, wat zelfbewustzijn en emotionele intelligentie bevordert. Concluderend stelt deze workshop deelnemers in staat om effectief om te gaan met emoties op de werkvloer en zo een positieve en inclusieve werkomgeving te creëren. Door zelfbewustzijn, empathie en conflictoplossende vaardigheden te stimuleren, zullen deelnemers hun emotionele intelligentie vergroten en relaties op de werkplek versterken.

Voor meer informatie, bezoek: https://www.tudelft.nl/en/about-tu-delft/strategy/diversity-inclusion/diversity-equity-inclusion-week

Iedereen is welkom.

Soort Evenement
Workshop – Dialoog – Lezing – Design & Research Voorstelling

Eten en/of Drinken
Er wordt gezorgd voor lunch en koffie.

Aanmeldlink
Stuur aub een e-mail naar diversity-ide@tudelft.nl om de organisatoren te laten weten dat je deel zal nemen van dit evenement.

Toegankelijkheid

Taal