52221 resultaten

21 mei 2019

QuTech presenteert jaarverslag 2018

QuTech heeft het jaarverslag over 2018 gepubliceerd. Het verslag geeft een overzicht van de ontwikkelingen in QuTech's roadmaps en andere activiteiten die in 2018 plaatsvonden. Ook worden de ontwikkelingen op personeelsgebied gepresenteerd en wordt de nieuwe governancestructuur geïntroduceerd.

13 mei 2019

Gijsje Koenderink nieuwe hoogleraar afdeling Bionanoscience

De onderzoeksafdeling Bionanoscience van de faculteit Technische Natuurwetenschappen heeft Gijsje Koenderink aangetrokken als nieuwe hoogleraar. Koenderink komt over van het instituut AMOLF, waar ze hoofd is van de afdeling Living Matter en groepsleider van de groep Biological Soft Matter. Ze start op 1 september 2019.

02 mei 2019

Zoë Robaey genomineerd als Wetenschapstalent 2019

Elk jaar houdt de Nederlandse versie van het populairwetenschappelijke tijdschrift New Scientist een verkiezing om te bepalen wie zich het wetenschapstalent van het jaar mag noemen. Dit jaar is bio-ethicus Zoë Robaey één van de genomineerden. Ze is postdoc bij de groep Biotechnology and Society van de onderzoeksafdeling Biotechnology en doet onderzoek op het snijvlak van ethiek en biotechnologie.

26 april 2019

Koninklijke Onderscheidingen voor drie hoogleraren TU Delft

De Delftse hoogleraren Jan Dirk Jansen, Lucas van Vliet en Miro Zeman ontvangen dit jaar een Koninklijke Onderscheiding.

24 april 2019

Jenny Dankelman en Ronald Hanson lid van KNAW

De Delftse hoogleraren Jenny Dankelman en Ronald Hanson worden lid van de KNAW. De KNAW kiest leden op grond van hun wetenschappelijke prestaties. De KNAW telt nu circa 550 leden. Op maandag 16 september worden negentien nieuwe Akademieleden, waaronder Dankelman en Hanson, geïnstalleerd.

18 april 2019

Reactorstop van mei 2019 – begin 2020

Vanaf 6 mei a.s. is de onderzoeksreactor bij het Reactor Instituut voor ongeveer een jaar uitgeschakeld. Normaal gesproken gaat de reactor wekelijks op vrijdagavond uit en wordt deze op maandagochtend weer opgestart. Maar nu gaat de reactor dus voor een lange periode uit tot begin 2020. Dit heeft alles te maken met het installeren van een “‘koude neutronenbron” in het hart van de reactor als onderdeel van het OYSTER-programma (Optimized Yield - for Science, Technology & Education - of Radiation).

18 april 2019

PhD Career Day Applied Sciences een succes

Op dinsdag 16 april organiseerde de PhD Council een gloednieuw evenement: de PhD Career Day Applied Sciences. Met meer dan 120 deelnemers (20% van de PhD-populatie van TNW), waarvan de meeste in het laatste jaar, kwam het evenement tegemoet aan de vragen van veel PhD-kandidaten.

16 april 2019

Eerste fagenbank van Nederland een feit

Dankzij alumni van de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW) en donateurs van het Universiteitsfonds heeft dr.ir. Stan Brouns vandaag, dinsdag 16 april, de eerste fagenbank van Nederland kunnen openen.

09 april 2019

In memoriam Professor Mathieu Noteborn

Op 5 april 2019 is onze collega en goede vriend Professor Dr. Mathieu Noteborn overleden.

04 april 2019

Onderzoekers zien nieuw gen ontstaan in het lab

Hoe ontstaan nieuwe genen? Al meer dan 100 jaar denken onderzoekers dat een nieuw gen soms ontstaat nadat een cel per ongeluk een kopie van één van zijn genen maakt.