TU Delft hijst de ‘Sustainable Development Goals’-vlag voor aandacht aan de 17 werelddoelen

Nieuws - 22 september 2023 - Tessa van Mourik

Op 25 september, hijst TU Delft de vlag van de ‘Sustainable Development Goals’ (SDG’s). Aanleiding is de verjaardag van de SDG’s, die de Verenigde Naties in 2015 vaststelden. Op deze ‘International SDG Action Day’ kunnen medewerkers en studenten hun ideeën inleveren voor de TU Delft Campus, in de Aula. Hier kunnen zij een (gratis) kopje koffie of thee krijgen. Van idee naar innovatie en implementatie op de TU Delft Campus.

Op maandag 25 september, tussen 10.00 uur en 15.00 uur, kunnen medewerkers en studenten aan TU Delft ideeën aandragen, onder het genot van een kopje fairtrade koffie of thee. De ideeën worden verzameld en beoordeeld door het Duurzaamheidsteam. De beste ideeën maken kans om op de campus te worden uitgevoerd.

De Sustainable Development Goals

De 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen zijn belangrijk om in 2030 een duurzame wereld te bereiken, met betrekking van iedereen. Alle landen die lid zijn van de Verenigde Naties (VN) hebben deze doelen aangenomen. Tijdens de ‘International SDG Action Day’ laten verschillende organisaties en initiatieven in Delft zien dat zij aan de doelen werken. Zo ook TU Delft.

Doel 13: Klimaatactie

TU Delft heeft de duurzaamheidsambitie om in 2030 CO2-neutraal, circulair en klimaatadaptief te opereren, terwijl we bijdragen aan biodiversiteit en leefkwaliteit. Hierbij is de TU Delft Campus een proeftuin voor innovatie. Daarmee draagt onze universiteit al bij aan meerdere SDG’s, vooral nummer 13, Klimaatactie. Het bundelen van de krachten van onze ingenieurs, ontwerpers en wetenschappers met de overheid en het bedrijfsleven zal helpen de doelen te bereiken.

Meer over het verduurzamen van de TU Delft Campus, hier
Meer over de Sustainable Development Goals, hier