‘Afgestudeerden van het Jaar’ in de Technische Natuurwetenschappen

Nieuws - 14 december 2023 - Communication TNW

Damián Vico van Berkel, Tess Bevers, Vincent Kruit, Sybe Adringa en Francesco Zatelli, afgestudeerd in verschillende masterprogramma’s van de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW), zijn de ‘Afgestudeerden van het Jaar 2022-2023’ bij TNW geworden. De faculteit hecht groot belang aan het onderkennen en stimuleren van talent en vindt dat studenten die zich buitengewoon hebben ontwikkeld, in het zonnetje mogen worden gezet en beloond mogen worden voor hun buitengewone prestaties. Hun studieloopbanen kunnen als inspiratiebron dienen voor huidige en toekomstige studenten.

Wie zijn de afgestudeerden?

Damián Vico van Berkel kreeg een 9,5 voor zijn masterscriptie in Chemical Engineering. Hij werkte in belangrijke mate zelfstandig en zonder dagelijkse begeleider aan het onderzoek voor zijn scriptie getiteld 'Towards a new generation of kinetic studies Combination of isotope labelling with spatiotemporally resolved methodologies for enhanced mechanistic understanding'. Daarnaast won hij de prijs voor de beste poster voor de presentatie van zijn onderzoek tijdens het NCCC-congres van afgelopen voorjaar in Noordwijkerhout. Damián gaat in de groep van professor Urakawa verder met zijn promotieonderzoek.

Tess Bevers begon in september 2020 met haar masteropleiding Life Science and Technology aan de TU Delft. Ze studeerde cum laude af en voltooide ook het Honours Masterprogramma. Ze was lid van de Opleidingscommissie, waarin ze een actieve rol speelde. Tess was een uitstekende, enthousiaste en toegewijde student met een passie voor haar studie en haar studieomgeving. Ze is onlangs begonnen met het opzetten van een start-up in de 'Entrepreneur First' startup accelerator, die wordt ondersteund door vooraanstaande professionals zoals de oprichter van Google's Deep Mind.

Vincent Kruit deed voor zijn masterproject in Nanobiologie samen met Joyce Lebbink van het Erasmus Universitair Medisch Centrum onderzoek naar de rol van nucleotidebinding en hydrolyse in het mismatchreparatie-eiwit MutS. Zijn begeleiders waren onder de indruk van zijn analytische geest, productiviteit, gedetailleerde kennis van het biologische systeem en zijn werklust. Hij is een biochemicus in hart en nieren. De kwaliteit van zijn werk is uitzonderlijk en de resultaten en cijfers uit zijn onderzoek worden opgenomen in een manuscript dat voor publicatie wordt ingediend. Vincent is heel enthousiast over experimenteel labwerk. Het is zijn ambitie om te promoveren in de biomedische wetenschappen.

Toen Sybe Adringa aan zijn masteropleiding Communication Design for Innovation (CDI) begon, wilde hij vooral zoveel mogelijk leren en zich ontwikkelen. Hij schreef een uitgebreide scriptie voor zowel zijn master CDI als voor zijn master Engineering and Policy Analysis (TPM), waarvoor hij een 9 kreeg bij SEC. Sybe zat in het bestuur van studievereniging InterSECtion en was student-assistent bij verschillende vakken. Hij reist momenteel door Zuidoost-Europa en Turkije. In januari gaat hij aan de slag bij Connekt, een netwerkorganisatie die partijen in mobiliteit en logistiek met elkaar wil verbinden.

Francesco Zatelli begon aan zijn masteropleiding Technische Natuurkunde met een QuTech Scholarship. Zijn focus en interesse lagen op het gebied van quantumcomputers en quantuminformatie. Hij excelleerde in al zijn vakken en haalde regelmatig zeer hoge cijfers, wat uiteindelijk een GPA van 9,33 opleverde. Voor zijn masterscriptie sloot hij zich aan bij de groep van professor Kouwenhoven om te werken aan spin-orbit interactie op elastische co-tunneling en crossed Andreev reflection. Zijn bevindingen resulteerden in drie wetenschappelijke artikelen die werden gepubliceerd in prestigieuze tijdschriften. Na een stage aan de ETH Zürich, waar hij werkte aan supergeleidende qubits, keerde hij terug naar QuTech voor zijn promotieonderzoek.

Trofee
De Afgestudeerden van het Jaar 2022-2023 ontvingen ieder een geldprijs en een bijzondere trofee. De trofee werd in de Makerspace gemaakt, door collega studenten in de Technische Natuurwetenschappen. De Makerspace is een werkplaats waarin studenten kunnen testen en experimenteren en prototypes kunnen bouwen. Er is allerlei apparatuur beschikbaar, waaronder een freesmachine, 3D-printers en soldeerstations.