Koreaanse delegatie: Wereldwijde banden versterken in wetenschap en technologie

Nieuws - 12 december 2023 - Communication TNW

In een spannende stap in de richting van internationale samenwerking had de TU Delft de eer om op 11 en 12 december 2023 de minister van Wetenschap en ICT (MSIT) van Korea, Jong Ho Lee, en de president van het Korea Institute for Advancement of Technology (KIAT), Byungjoo Min, te ontvangen op de TU Delft. Hun bezoek, dat deel uitmaakte van de delegatie van de Zuid-Koreaanse president, was bedoeld om de banden aan te halen en samenwerkingsmogelijkheden te verkennen op het gebied van Quantum, Biotechnologie, Kernfysica en Nanotechnologie-onderzoek.

Er ontstonden boeiende discussies op de TU Delft, waarbij toonaangevende onderzoekers van verschillende faculteiten betrokken waren, waaronder de faculteit Technische Natuurwetenschappen, Industrieel Ontwerpen en Werktuigbouwkunde en QuTech, een samenwerkingsverband van de TU Delft en TNO. Samen gingen ze persoonlijke gesprekken aan, maakten ze verhelderende rondleidingen bij QuTech en het Reactor Instituut (RID) van de TU Delft en verkenden ze grondig de mogelijkheden voor toekomstige samenwerking.

Een bepalend moment tijdens het bezoek was de verkenning van QuTech, House of Quantum en het TU Delft Reactor Institute door de delegatie. Deze unieke ervaring gaf de gasten waardevolle inzichten in het huidige onderzoek landschap, met een specifieke focus op de baanbrekende gebieden van quantumcomputing en kernfysica.

Het bezoek werd begeleid door Chirlmin Joo, Paulien Herder, Ena Voûte, Jiwon Jung, Jeong-Joo Oh, Dong Hoon Shin, Yongsoo Kim, Martin Depken, Lieven Vandersypen, Kees Eijkel, Wim Koppers, Eui Young Kim en Kofi Makinwa.