James Byng wint TNW Excellence Award

Nieuws - 10 januari 2024 - Communication TNW

James Byng, directeur van de TU Delft Hortus Botanicus, wint de TNW Excellence Award. Zijn ambitie was "om binnen vijf jaar een tuin te creëren die een toonaangevende bezoekersattractie is voor de stad Delft en de toonaangevende technische botanische tuin in Europa." Hij is al heel ver met het realiseren van deze ambitie. De TNW Excellence Award is een prijs voor een medewerker van de faculteit, actief in management en organisatie, die uitzonderlijke inzet heeft getoond binnen de TNW-faculteit. De prijs is een erkenning voor faculteitsmedewerkers die hun taken op een uitmuntende en inspirerende manier uitvoeren en constructief en doordacht samenwerken met collega's en studenten. De prijs is voor het eerst uitgereikt tijdens het TNW's Nieuwjaarsontbijt 2024 en zal vanaf nu jaarlijks worden uitgereikt.

James Byng werkt met passie en heeft een zeer duidelijke visie op management, organisatie en presentatie. Hij is een echte manager en is erin geslaagd om te werken aan een duurzame toekomst van de TU Delft Hortus Botanicus voor de lange termijn. In een paar jaar tijd heeft hij de verbinding van de campus van de TU Delft met de binnenstad kunnen verbeteren. Met hernieuwde energie weet hij het culturele erfgoed van de TU Delft te behouden. Hij wist zijn team, maar ook collega's binnen de afdeling en faculteit, enthousiast te maken voor de vernieuwde TU Delft Hortus Botanicus: een attractie waarbij een breed publiek kan kennis maken met de technische producten en mogelijkheden van planten.

James Byng heeft gewerkt bij wereldberoemde botanische instellingen, zoals Royal Botanic Gardens Kew, Royal Botanic Gardens Edinburgh en Naturalis Biodiversity Center. We zijn erg blij dat hij de TU Delft heeft gekozen om zijn carrière voort te zetten.