303 resultaten

12 november 2019

Djonno Bresser is TU Delft Best Graduate 2019

Vandaag presenteerden acht recent afgestudeerde ingenieurs hun excellente afstudeerscriptie tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2019. Djonno Bresser, afgestudeerd aan de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG), mocht de prestigieuze titel TU Delft Best Graduate 2019 in ontvangst nemen.

11 november 2019

Eerste experiment naar fietsgedrag op Leeghwaterstraat

De Leeghwaterstraat op de TU Delft Campus is officieel in gebruik genomen als living lab voor onderzoek naar het fietsgedrag en autonoom rijden.

08 november 2019

Zoet water zekerstellen met virtuele delta

Zoet water is cruciaal voor drinkwater, natuur, landbouw en industrie. Maar de beschikbaarheid ervan staat in delta’s wereldwijd onder druk. Zowel door menselijk ingrijpen, zoals het uitdiepen van waterwegen, als door klimaatverandering komt zout zeewater steeds verder de rivieren op.

08 november 2019

CiTG ondergronds onderzoek in Delft Integraal

In het magazine Delft Integraal is aandacht voor verschillende onderzoeksprojecten van onze faculteit over ondergronds onderzoek.

04 november 2019

Djonno Bresser door CiTG genomineerd voor TU Delft Best Graduate Award 2019

Het Universiteitsfonds Delft reikt ieder collegejaar de prijs uit voor de beste afstudeerder van de TU Delft. Elke faculteit draagt haar beste afstudeerder voor. Djonno Bresser is dit jaar door de faculteit CiTG voorgedragen. De bekendmaking van de winnaar vindt plaats op dinsdag 12 november.

21 oktober 2019

Neanderthalerlijm uit de Noordzee

Een vuurstenen werktuig gevat in een teerachtige substantie, blijkt na wetenschappelijk onderzoek een van de weinige voorbeelden van lijmgebruik door Neanderthalers.

14 oktober 2019

Koningspaar opent verticale afvalwaterzuiveringspilot in New Delhi

Het koninklijk openden 14 oktober 2019 een nieuwe proefinstallatie om vervuild afvalwater in Indiase drains te zuiveren.