303 resultaten

03 maart 2020

Emissies van afvalstortlocaties beter begrijpen

De TU Delft gaat onder leiding van Julia Gebert fundamenteel onderzoek doen naar emissies van afvalstortlocaties.

28 februari 2020

Hind Rattan Award for Kumar Anupam

Dr. Kumar Anupam has been awarded the prestigious Hind Rattan (‘Jewel of India’) Award for 2020, for his contribution to the pavement engineering sector. The Hind Rattan is awarded to Indian nationals who have made exceptional contributions to society.

25 februari 2020

‘Onzekere’ ijsplaten Antarctica onder de loep in NWO-GROOT

De TU Delft gaat samen met de Universiteit Utrecht, KNMI, NIOZ en de ULB (Brussel) onderzoek doen naar de rol van ijsplaten op Antarctica bij zeespiegelstijging.

24 februari 2020

Twee Delftse projecten binnen NWO Open Competitie ENW - GROOT

TU Delft leidt twee consortia binnen NWO ENW - GROOT: HiRISE, waarin gekeken wordt naar Antarctica, en CURE waarin fundamenteel onderzoek wordt gedaan naar emissies van afvalstortlocaties.

24 februari 2020

Verstoringen in het openbaar vervoer meten, voorspellen en beheersen

Verstoringen in het openbaar vervoer zijn aan de orde van de dag. Onderzoeker Menno Yap wil de verstoringen verhelpen en ontwikkelt een methode om de impact van verstoringen voor reizigers te verminderen. Op woensdag 26 februari promoveert hij aan de TU Delft.

10 februari 2020

ERC grant for Serge Hoogendoorn

Serge Hoogendoorn (Professor Traffic Operations & Management) received an ERC proof of concept grant for the further development of an intelligent multi-modal transfer flow management system. This innovative pedestrian management system aims to make transfers at multi-modal hubs as efficient, reliable and safe for the traveller as possible.

10 februari 2020

Universiteit van Nederland: zijn onze dijken overbodig?

Hoe veilig zijn wij hier in Nederland als de zeespiegel stijgt? En hoe kunnen we onszelf beschermen tegen een wellicht nieuwe watersnoodramp? Onderzoeker Matthieu de Schipper onderzoekt de kust en bestudeert het gedrag van water en zand.