Workshop: Modelleren en het Vormen van Energiemarkten t.b.v. de Energietransitie

30 september 2022 09:45 t/m 13:30 | Zet in mijn agenda

De Inaugurele Rede

Op 30 september vindt de inaugurele rede ‘Voorbij hernieuwbare elektriciteit: de volgende fase van de energie transitie’ van Professor Laurens de Vries plaats in het Auditorium (Mekelweg 5) in Delft.

Als u deze wil bijwonen, meldt u dan hier aan

De Workshop

De Energy & Industry research group, de faculteit Techniek, Bestuur en Management, TU Delft en Energie Beheer Nederland (EBN) hebben deze geweldige gelegenheid genomen om een workshop over het thema ‘Modelleren en het vormen van energiemarkten ten behoeve van de energietransitie’. Het thema zal vanuit verschillende perspectieven worden benaderd door o.a. beleidsmakers, transmissiebeheerders, energieproducenten en de academische wereld.

Gedurende de gehele academische carrière van Laurens de Vries speelde onderzoek naar energiemarkten een belangrijke rol. Dat is ook de reden dat deze workshop onderzoekers, studenten, besluitvormers en ondernemers die betrokken zijn bij de energietransitie zal aanspreken. U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen door een email naar F.Voets@tudelft.nl (Fanny Voets) te sturen.

De Agenda

9:45 - 10.15: Koffie en thee

10:15 - 10:25: Welkomstwoord door Barthold M. Schroot Strategic Advisor Energy Transition EBN en Prof.dr.ir. Zofia Lukszo Professor Energy & Industry TU Delft

10:25 - 10:50: Maxine Tillij, Director of Energy System Strategy,
Ministry of Economic Affairs and Climate EZK

10:50 - 11:15: Joost Greunsven, Lead Market Analysis / Energy System Planning, TenneT TSO

11:15 - 11:40: Robert Praet, Team Lead Fundamental Analysis, Eneco

11:40 - 12:05: Prof.dr.ir. Machteld van den Broek, Universiteit Groningen

12:05 - 12:25: Panel discussie met sprekers onder leiding van Barthold M. Schroot en
Prof.dr.ir. Zofia Lukszo

12:25 - 12:30 Sluiting

12:30 - 13.30 Lunch

Na de lunch en voor de inaugurele rede is het mogelijk om The Green Village (Field Lab Sustainable Innovation) te bezoeken, wat zich op loopafstand van het Auditorium bevindt. Hier wordt up opgevangen om een inspirerende begeleide tour mee te maken waarbij u kennis maakt met de laatste ontwikkelingen op gebied van tests, bouw en onderzoek naar duurzame innovaties. Mocht u gebruik willen maken van deze geweldige tour, stuur dan een bericht naar  F.Voets@tudelft.nl (Fanny Voets) en zorg dat u na de workshop zo snel mogelijk naar The Green Village loopt: Venue X (Building 37, Mekelweg 8) in Delft.