AMS Scientific Conference 2024: ‘Reinventing the City – Blueprints for Messy Cities?’

23 april 2024 00:00 t/m 25 april 2024 00:00 | Zet in mijn agenda

AMS Institute and Pakhuis de Zwijger AMS Institute en de gemeente Amsterdam organiseren de tweede editie van de AMS Scientific Conference, gepland van 23 tot en met 25 april. Dit jaar staat de conferentie in het teken van 'Reinventing the City: Blueprints for Messy Cities?'

Bezoek de website met het gehele programma en koop je tickets.

Onze groeiende steden zijn niet alleen broedplaatsen voor innovatie, maar hebben ook een wereldwijde impact op duurzaamheid, veerkracht en economische stabiliteit. Gedurende drie dagen nemen we je mee in de ontwikkeling van onze steden en de invloed van vernieuwende, natuurlijke en sociale processen.

1. Op de eerste dag wordt 'The good, the bad, and the ugly' van steden verkend. De dag wordt afgesloten met een diner in de Koepelkerk in Amsterdam.
  2. Op de tweede dag staan 'Amazing discoveries' op het gebied van innovatie en onderzoek centraal.
  3. De derde dag staat in het teken van 'We are the city', over hoe gezamenlijk de toekomst van onze steden wordt vormgegeven.

Tijdens boeiende workshops, paper presentations en learning tracks in de middagen en inspirerende keynotes van Elin Andersdotter Fabre van UN-Habitat, Carlo Ratti van MIT, Sacha Stolp van de gemeente Amsterdam, Paul Chatterton van Leeds University, Victor Neequaye Kotey van de gemeente Accra, Ghana en Paul Behrens van Universiteit Leiden, verkennen we innovatieve oplossingen en de toekomst van onze steden. Daarnaast vinden er paneldiscussies plaats met Hannah Prins, Carola Hein, Jasper van Dijk, Claudia Baranzelli, Corinne Vigreux, Erik Versnel, Ria Braaf-Frankel en Jonas Torrens, die diverse perspectieven op onze steden bieden.

De kaartverkoop is officieel gestart. We hopen je te mogen verwelkomen in april. Registreren kan via deze link.

Voor meer details over de conferentie verwijzen we je graag naar de website: reinventingthecity.com. We kijken ernaar uit je te verwelkomen in april.

Over AMS Institute

Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS Institute) is het gezamenlijke kennisinstituut van Wageningen University & Research, TU Delft en MIT. In nauwe samenwerking met de gemeente Amsterdam pakt het instituut urgente stedelijke uitdagingen aan met wetenschappelijk onderzoek en experiment, onderwijs en ondernemerschap. Hiermee stimuleert het innovatieve oplossingen voor grootstedelijke gebieden over de hele wereld om deze leefbaar, duurzaam, veerkrachtig en rechtvaardig te houden en maken.