GreenTU reikt de vierde editie van de Sustainability Label uit aan Delftse studie-, sport-, cultuur- en studentenverenigingen

Nieuws - 05 maart 2024

Op woensdag 20 maart is de uitreiking van de ‘Sustainbility Label’, een initiatief van het groene studentenbestuur aan TU Delft, GreenTU. De Sustainability Label is dé meetlat voor het thema Duurzaamheid voor studie- sport en cultuur verenigingen aan TU Delft. Met het Label erkent en bedankt GreenTU de inzet en impact voor klimaatactie van de verenigingen.

TU Delft heeft de ambitie om in 2030 volledig CO₂-neutraal, klimaatadaptief en circulair te opereren met aandacht voor biodiversiteit en leefkwaliteit. Studenten aan TU Delft dragen bij aan deze doelstelling door kleine en grote initiatieven om positieve impact te maken op het klimaat.

De Sustainability Label

Elke studie-, sport-, cultuur- en studentenvereniging kan meedoen aan de Sustainability Label. Hiervoor moeten zij een duurzaamheid enquête invullen en opsturen naar GreenTU. Op basis van de puntentelling in de vragenlijst wordt bekend in welke mate de vereniging duurzaam opereert. Hierbij volgt een gouden, zilveren of bronzen label. De vragenlijst wordt beoordeeld door de label commissie, bestaande uit drie aantal studenten van verschillende faculteiten.

De uitreiking

Op woensdag 20 maart heeft GreenTU de Sustainability Labels feestelijk uitgereikt aan 19 verenigingen aan TU Delft in het Co-Creation Centre op The Green Village van 16.00 tot 18.00 uur. Na binnenkomst presenteerde Puck Wijnia, Projectleider Duurzaamheid, over de ontwikkelingen van de duurzame TU Delft Campus. Daarna volgde best practises en inspiratie hoe verenigingen eenvoudig kunnen verduurzamen. Daarna startte de label uitreiking.

Meer weten over de uitslag en de Sustainability Label, volg GreenTU op Instagram of contact GreenTU via greentu@tudelft.nl

Voorzitter van GreenTU, Marie-Anne, opent de uitreiking.
Lars, Outreach Coordinator, vertelt meer over de best practises.