Ik wil co-teacher worden

Zet je kennis en expertise in voor het basis- en voortgezet onderwijs

Heb je een passie voor natuurkunde, scheikunde, wiskunde, informatica of techniek/ontwerpen? Wil je jouw diepgaande vakkennis delen met de volgende generatie en tegelijkertijd het lerarentekort in STEM-vakken helpen verlichten? Als Co-Teacher maak je deel uit van een team van experts dat leerlingen inspireert en motiveert. Je treedt op als rolmodel, brengt je leerlingen in aanraking met de nieuwste ontwikkelingen en toepassingen in je veld.

Co-teachers worden voorbereid om voor de klas te staan door het volgen van de CT-STEM Module dat gericht is op pedagogisch-didactische vaardigheden, ontwerpen van onderwijs, inclusie en diversiteit. Deze module bevat een korte stage op school om praktijkervaring op te doen. Hier blikken we terug op de Co-Teach STEM Module.

Wie kan co-teacher worden?
•    Experts uit het bedrijfsleven
•    Experts die werkzaam zijn in de gezondheidszorg, kennisindustrie, hoger onderwijs
•    Masterstudenten

Procedure
Denk je dat co-teacher worden misschien iets voor jou is, dan kun je je aanmelden als kandidaat. Na het aanmelden word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek waarin wij je vragen kunnen beantwoorden en samen kunnen kijken naar de wederzijdse verwachtingen. Na het kennismakingsgesprek kun je besluiten wat de volgende stap voor jou is. Kijk hieronder in het schema hoe de procedure van aanmelding tot plaatsing in elkaar zit.

Antwoorden op de meest voorkomende vragen vind je hier.

Heb je nog vragen of wil je je aanmelden dan kan je gebruik maken van dit formulier.

Vragen kunnen ook gestuurd worden naar co-teaching@tudelft.nl

Cursusdata
Je kunt je aanmelden voor de volgende Co-Teach STEM module, die in september 2024 van start zal gaan. Afhankelijk van het verloop van het pilotproject kunnen zaken wijzigen, waaronder dus ook de data van deze module.

Data Co-Teach STEM Module

Sessie 1   16 september 2024    15:30-20:00 (incl. diner)
Sessie 2 30 september 2024 15:30 – 18:00 (online)
Sessie 3 21 oktober 2024

15:30 – 18:00 (online

Sessie 4 25 november 2024 15:30 – 18:00 (online)
Sessie 5 9 december 2024 15:30 – 18:00 (online)
Sessie 6 27 januari 2025 15:30-20:00 (incl. diner)
De totale tijdsbesteding inclusief schoolbezoeken en huiswerk is geschat op ~40 klokuren.

Meld je vrijblijvend aan voor de volgende Co-Teach STEM Module. Na je aanmelding nemen we contact met je op om een informeel kennismakingsgesprek in te plannen. Dit gesprek is bedoeld om je vragen te beantwoorden en samen te kijken of dit traject geschikt voor je is en bij je ambities past.