School: ik heb co-teachers nodig

Zet je kennis en expertise in voor het basis- en voortgezet onderwijs

Verrijk uw onderwijs met gepassioneerde STEM-experts

Met Co-Teach STEM streven we ernaar om de leraren te ondersteunen door experts uit het werkveld op te leiden om een bijdrage te leveren aan het onderwijs. Met de hulp van deze co-teachers kunnen scholen onderwijs bieden op terreinen die door het lerarentekort in het gedrang zijn geraakt. Een bijkomend voordeel is dat experts actuele kennis hebben en leerlingen een goed beeld kunnen geven van bètatechniek in beroep en dagelijks leven.

Waarom Co-Teach STEM?
Co-Teach STEM werkt samen met experts op het gebied van natuurkunde, scheikunde, wiskunde, informatica en techniek/ontwerpen om uw school te voorzien van bekwame co-teachers. Deze professionals zijn klaar om samen te werken met uw docenten om inspirerende lessen te creëren en leerlingen te motiveren en te helpen bij hun loopbaanoriëntatie.

Hoe werkt het?
In de eerste fase van het pilotproject worden alleen scholen benaderd binnen ons netwerk om te participeren in het Co-Teach project. Het is de bedoeling dat we per fase voorzichtig opschalen waardoor er op den duur meer co-teachers en dus ook meer scholen deelnemen. Wilt u dat uw school of klas meedoet aan dit pilotproject, dan bent u van harte welkom om contact met ons op te nemen. Stuurt u een email naar co-teaching@tudelft.nl.

Antwoorden op de meest voorkomende vragen vindt u hier.