Nieuws Menu openen Zoeken 153 resultaten Menu openen 25 april 2023 Bert van Wee op Gebiedsontwikkeling.nu over boekverslag megaprojecten voor megasteden Bert van Wee doet verslag over het boek ‘Megaprojects for megacities, A comparative case book’, onder redactie van John D. Landis. Over de complexe kunst van XL-projectplanning en alles wat daarbij goed en fout kan gaan. Lees meer 25 april 2023 Bert van Wee op EenVandaag over het effect van de verhoging benzineprijs op daling van CO2 uitstoot Benzine wordt volgend jaar waarschijnlijk duurder, omdat het verplicht gemengd moeten worden met biobrandstof. Het doel is om CO2-emissies te laten dalen. Maar lukt dat ook? Wel volgens hoogleraar transportbeleid Bert van Wee, al is het effect klein. Lees meer 04 april 2023 MSCA Doctoral Network beurs toegekend voor AI en verkeersveiligheid: 'IVORY' Verkeersongevallen veroorzaken wereldwijd meer dan 1,35 miljoen doden per jaar. De VN en de Europese Unie wil het aantal slachtoffers terugbrengen naar nul. Het onlangs toegekende Marie Skłodowska Curie Actions (MSCA) Doctoral Network 'IVORY' richt zich op dit doel en gaat in september 2023 van start. Een netwerk van industriële doctoraten wordt dan opgezet om een nieuw kader te ontwikkelen voor een optimale integratie van AI in onderzoek naar verkeersveiligheid. Daarnaast wordt een nieuwe generatie toonaangevende onderzoekers op dit gebied opgeleid. Eleonora Papadimitriou, wetenschapper bij faculteit TBM van de TU Delft, leidt het netwerk. Andere betrokken TBM-onderzoekers zijn Amir Pooyan Afghari, Filippo Santoni de Sio en Pieter van Gelder. Lees meer 29 maart 2023 Bert van Wee in het Parool over OV plannen Amsterdam De voorgestelde verschraling van het Amsterdamse openbaar vervoer stuit op veel weerstand. Amsterdam krijgt te maken met problemen waarmee het platteland al langer kampt, zegt Bert van Wee. “Met als verschil dat je op het platteland echt helemaal vast kan komen te zitten. Toch kan dit in steden leiden tot vervoersarmoede in armere buurten waar mensen voor hun mobiliteit afhankelijk zijn van het ov." Lees meer 08 maart 2023 Bert van Wee bij EenVandaag over verlaging maximum snelheid Veilig Verkeer Nederland wil dat de snelheid op wegen waar we nu 80 kilometer per uur rijden, verlaagd wordt naar 60. Daarmee zou het aantal verkeersdoden kunnen worden teruggedrongen. Toch zetten experts vraagtekens bij het plan. Wat wel vaststaat is dat een lagere snelheid zorgt voor een minder grote kans op een fatale afloop. De impact van de klap is volgens hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft, Bert van Wee dan namelijk aanzienlijk lager als het misgaat. Lees meer ... Pagina 9 Pagina 10 Pagina 11 Je bent op pagina 12 Pagina 13 Pagina 14 ... Deel deze pagina: Facebook Linkedin Twitter Email WhatsApp Deel deze pagina