Award voor afstudeerproject over waterbescherming in Vietnam

Nieuws - 07 november 2019 - Communication BK

Alumna Rapa Surajaras won de KuiperCompagnons Graduation Award 2019 voor masterstudenten voor haar afstudeerproject ‘Breathe: Redefining a zone of informal settlements for Ho Chi Minh City’. Haar project werd door de vakjury uit meer dan dertig inzendingen geselecteerd voor de jaarlijkse competitie van vakblad Blauwe Kamer.

Haar afstudeerproject omvat een strategie voor bescherming bij hoogwater in de delta van Ho Chi Minh City in Vietnam. Juryvoorzitter Van den Boomen: “Dit project raakt aan alle schalen van landschapsarchitectuur. De beheersing van de voorgestelde technieken leidt tot prachtige beelden. Surajaras heeft oog voor de tradities van de bevolking en toont liefde voor de plek. Haar project is toepasbaar op elke delta!”

Meer informatie

Afstudeerproject ‘Breathe: Redefining a zone of informal settlements for Ho Chi Minh City’ door Rapa Surajaras, onder begeleiding van mentoren Inge Bobbink en Esther Gramsbergen.

Rapa Surajaras met juryleden Emiel Reiding (links) en Gijs van den Boomen en mentor Inge Bobbink (uiterst rechts)