Nieuw: Online TU Delft zomercursus Pre-University Physics (start 3 augustus)

Nieuws - 16 juli 2020 - Communication TNW

Nooit eerder stonden technologie en innovatie zo centraal in onze samenleving. Natuurkunde laat ons zowel simpele dagelijkse fenomenen als de nieuwste technologieën begrijpen: van gitaarmuziek tot het 5G-netwerk. Voor veel opleidingen en vakgebieden is natuurkunde dan ook onmisbaar.

Maandag 3 augustus 2020 start de gratis online cursus Pre-University Physics voor aankomend studenten die een studie gaan doen waar kennis van natuurkunde een voorname rol speelt. Deze cursus geeft een nieuw perspectief op wat is geleerd op de middelbare school en geeft alvast een inkijkje in de werkwijze van de universiteit. Elke week wordt er een nieuwe module beschikbaar gesteld.

Over de cursus
Tijdens deze online cursus kan op een toegankelijke manier kennis worden gemaakt met de universitaire aanpak van natuurkunde: meer abstract en wiskundig. Tegelijkertijd geeft het de mogelijkheid om VWO natuurkundekennis op te frissen. De cursus duurt vier weken en bestaat uit drie modules: mechanica, elektriciteit & magnetisme, en golven. Geleerd wordt de stof toe te passen om natuurkundige problemen op te lossen. Na deze cursus kunnen aankomend studenten er zeker van zijn dat ze goed voorbereid zijn op de studie.

Opbouw van de cursus Iedere module bestaat uit meerdere onderdelen. Elk onderdeel begint met een of twee korte video's waarin de theorie wordt uitgelegd en voorbeeldopgaven worden uitgewerkt. Hierna kun de aankomend student zelf aan de slag met oefenopgaven, waarbij online vragen kunnen worden gesteld aan ervaren studenten van Technische Natuurkunde van de TU Delft. Ieder onderdeel wordt afgesloten met een inkijkje op de universiteit, een inspirerende video of een Do-It-Yourself thuisopdracht.