Laatste Nieuws

906 resultaten

12 oktober 2018

Bijdrage Getty Foundation voor restauratieonderzoek Delfts stijlicoon Brutalisme

De TU Delft doet de komende jaren onderzoek naar een mogelijke restauratie en modernisering van het Aulagebouw, een rijksmonument.

08 oktober 2018

Fins Quantumbedrijf Bluefors vestigt zich op Delftse Campus

Op 4 oktober tijdens de Innovatie Expo in Rotterdam, heeft Bluefors aangekondigd zich aan te sluiten bij het Delftse quantum kenniscluster.

05 oktober 2018

Acht afstudeerders genomineerd voor TU Delft Best Graduate Award 2018

Vandaag (5 oktober 2018) maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2018 van de TU Delft bekend.

04 oktober 2018

Vliegtuigen gebruiken als weerstation

Vliegtuigen kunnen fungeren als sensornetwerk dat informatie verschaft waarmee betere weermodellen en voorspellingen kunnen worden gemaakt, aldus onderzoekers van de TU Delft in PLOS One.

03 oktober 2018

De balans vinden tussen transparantie en bediening bij muziekaanbevelingen

Bij aanbevelingssystemen voor muziek is het belangrijk dat de bedieningsopties voor de gebruiker zodanig worden ontworpen dat de waargenomen kwaliteit van de aanbevelingen hand in hand gaat met een acceptabele cognitieve belasting, dat concludeert TU Delft-onderzoeker Nava Tintarev. Zij presenteerde deze bevindingen en haar onderzoek, waarbij gebruik werd gemaakt van de Spotify API, op woensdag 3 oktober tijdens de ACM Conference on Recommender Systems in Vancouver.

01 oktober 2018

Delftse Visie op Integriteit

Hoe gaan we om met onze verantwoordelijkheden naar elkaar en de maatschappij? Het is belangrijk om daar regelmatig met elkaar bij stil te staan én waar nodig tot actie over te gaan.

29 september 2018

Nuon Solar Team opnieuw kampioen zonneracen in Zuid-Afrika

Het Nuon Solar Team heeft de race voor zonneauto’s in Zuid-Afrika gewonnen. Na slopende laatste dagen, waarbij technische en menselijke tegenslagen zich opstapelden en zonneauto Nuna9S tot twee keer toe de wagen van het Japanse team Tokai van grote afstand moest zien in te halen, wisten de Nederlanders toch nog de eerste plek te bemachtigen.

29 september 2018

Exoskelet van studenten TU Delft wint internationale Cybathlon

Zaterdag 29 september won het nieuwe exoskelet, de MARCH III, van het Delftse studententeam Project MARCH de internationale obstakelrace voor exoskeletten: de Cybathlon Experience in Düsseldorf. Teams uit verschillende landen streden tegen elkaar in deze test voor robotische harnassen ontwikkeld voor mensen met een dwarslaesie. Samen met ‘piloot’ Sjaan Quirijns, die sinds 2000 een dwarslaesie heeft, behaalde de MARCH III de snelste tijd en het hoogste aantal punten. Dankzij verbeteringen aan het pak en intensieve training van de piloot wist het team de obstakelbaan met vier verschillende obstakels in net geen 9,5 minuut succesvol af te ronden. Vooral op zelfstandig gebruik gooide het team hoge ogen.

27 september 2018

UMO van start: onderzoek naar mobiliteit in stedelijke gebieden

Het project Urban Mobility Observatory (UMO) krijgt een bedrag van € 1.950.000 uit het programma NWO-groot, bedoeld voor de bouw van grote ondersteunende wetenschappelijke faciliteiten. UMO gaat uitgebreid en langdurig data verzamelen over mobiliteit in Nederlandse steden.

26 september 2018

TU Delft stijgt in THE ranking

De TU Delft staat dit jaar op de 58e plaats in de wereldwijde Times Higher Education (THE) Ranking, een stijging van vijf plaatsen. Daarmee is de TU Delft de hoogst genoteerde Nederlandse universiteit. Universiteitsranglijsten worden veel geraadpleegd door internationale studenten en wetenschappers die in het buitenland willen studeren of werken.