BK alumna Hedwig van der Linden wins NRP Master Award 2018

Hedwig van der Linden graduated with her project ‘Expedition Rotterdam – or the revival of the hidden Reconstruction City’. Her project has been awarded with the NRP Master Award 2018 for her original and innovative attitude towards transformation and renovation.

Hans de Jonge awarded with Hudig Medal

Hans de Jonge (MBE) received the medal for his work towards expanding the professional field of public housing and town planning with building, project, and area development, and his attention for the management and exploitation phases of the building process.

Alumna Sarah Heemskerk wins silver IPMA award

Sarah Heemskerk graduated with a thesis on applied leadership styles on various contract types. She researched how the leadership style of project managers connects to the rise of integrated contracts in the sector.

Crossing parallels with Philip Beesley

Students from BK Bouwkunde and the faculty of Industrial Design will develop a large scale, immersive interactive installation with artist and architect Philip Beesley. From 17 - 25 November 2018, the installation will be on display at the TU Delft Science Centre.

08 november 2018

Elk klimaat vraagt een eigen zonnekoeltechniek

Het koelen van gebouwen slurpt energie en is vooral gericht op het bestrijden van de werking van de zon. Is zonne-energie en –warmte niet bruikbaar voor koeling? Promovendus Alejandro Prieto Hoces ontdekte dat zonnekoeling kansen biedt, maar zelden een eindoplossing is. Begin gewoon met een goede zonwering.

Appartementencomplexen opknappen in Chili

In Chili bezitten veel mensen een appartement, maar lang niet iedereen kan het ook onderhouden. Dat leidt tot ernstig verval. De woningsector heeft dienstverleners nodig die technische hulp, maar ook conflictbemiddeling verzorgen, concludeert promovenda Luz María Vergara D'Alencon.

07 november 2018

Koopwoningmarkt blijkt ondanks herstel verre van gezond

De nadelige gevolgen van de crisis in de periode 2008-2013 lijken inmiddels volledig weggewerkt te zijn, uitgaande van de meest recente gegevens over betalingsachterstanden op hypotheken (geregistreerd door BKR), de door de NHG uitbetaalde verliesdeclaraties en het aantal executieverkopen van woningen (geregistreerd door het Kadaster). Hetzelfde geldt grotendeels voor de restschuldproblematiek als gevolg van de aanhoudende koopprijsstijgingen. Toch blijkt de koopwoningmarkt verre van gezond.

01 november 2018

Archiprix selectie 2019 bekend

Elk najaar worden de beste afstudeerprojecten van BK Bouwkunde geselecteerd en tentoongesteld in de BK Expo. De jury selecteerde de negen beste projecten voor deelname aan de toonaangevende Archiprix, de jaarlijkse prijsvraag voor aanstormend ontwerptalent.

25 oktober 2018

Peter Boelhouwer appointed to Advisory Committee

Peter Boelhouwer (OTB) is one of three experts appointed in an Advisory Committee to the Dutch Ministry of Economics and Climate. Together, these experts will give their expert opinion to the Ministry on the value and value decline of housing in the earthquake area of Groningen.

25 oktober 2018

Three BK projects at Dutch Design Week 2018

Glass bricks from recycled glass in organic shapes, designs for a hyperloop station in Amsterdam, and a chaise longue created from 3D robotic printing. These three projects from students and researchers of Architectural Engineering & Technology are now on display at the Dutch Design Week 2018.