11 september 2018

Intreerede Damiano Casalino

Op vrijdag 14 september zal Damiano Casalino, hoogleraar en leerstoelhouder Aeroakoestiek aan de faculteit, zijn intreerede geven.

10 september 2018

Nieuwe academisch jaar cijfers

Het nieuwe academisch jaar is weer begonnen.

21 augustus 2018

Success for AerGo

In het weekend heeft het AerGo-team met succes hun eenpersoonsvliegtuig getest.

06 augustus 2018

Studenten uit Delft en Amsterdam testen hightech ligfiets op F-16 landingsbaan

Het Human Power Team, een studentenproject van de TU Delft en Vrije Universiteit Amsterdam, heeft op zondag 5 augustus hun nieuwe aerodynamische ligfiets getest: de VeloX 8.

27 juli 2018

Zeven ERC Starting Grants voor onderzoekers TU Delft

Zeven onderzoekers van de TU Delft krijgen van de Europese Onderzoeksraad een ERC Starting Grant. Deze beurzen (1,5 miljoen euro voor een programma van vijf jaar) zijn bedoeld om wetenschappers te ondersteunen die nog aan het begin van hun carrière staan maar onder begeleiding al uitstekend werk hebben geleverd.

26 juli 2018

Lancering studenten Raket TU Delft mislukt

Op donderdag 26 juli om 03:30 uur hebben studenten van de TU Delft met een zelfgebouwde raket (Stratos III) een poging gedaan om het Europese studenten hoogterecord te verbreken en de grens van de ruimte te bereiken. Na 20 seconden kwam er echter een abrupt einde aan de vlucht toen de raket in meerdere delen brak.

17 juli 2018

TU Delft Solar Boat Team tweede in wereldkampioenschap zonneboot-racen

Het TU Delft Solar Boat Team heeft op zaterdag 14 juli de tweede prijs van de Solar Sport One race competitie in ontvangst mogen nemen.

12 juli 2018

Studenten nemen deel aan de Airnovation Summer Academy

Twee studenten van de faculteit hebben deelgenomen aan de tweede Airbus Airnovation Summer Academy.

12 juli 2018

Luchtvaart- en ruimtevaartstudenten eindigen in Best Graduates-competitie

Twee masterstudenten van de faculteit hebben de 2e en 4e plaats behaald.

06 juli 2018

Delfts simulatiemodel voor optimale prestatie tijdens ploegentijdrit

TU Delft student Mats Overtoom kwam in zijn afstudeeronderzoek bij de opleiding werktuigbouwkunde tot een wiskundig model dat antwoorden kan geven op vragen als ‘Wat is het optimale wisselschema voor een wielrenner in een ploegentijdrit?’ en ‘Hoe snel moet hij bergop fietsen om tot een optimale prestatie te komen?’. Data van renners van Team Sunweb en specifieke parcoursinformatie vormden input voor dit simulatiemodel. Het geeft de ploeg van Dumoulin strategische handvatten om te komen tot de optimale prestatie, de beste volgorde van de renners en de lengte van de kopbeurten tijdens een ploegentijdrit.