TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52015 resultaten

25 maart 2024

Hans de Bruijn in de Trouw over de dood van Navalny en hoe snel je Poetin kan verdedigen met de juiste frame

Hans de Bruijn stelt hoe snel je de dood van Navalny kan framen om Poetin onschuldig te laten blijken.

25 maart 2024

Hans de Bruijn in de Trouw over opiniestuk over de energietransitie

Hans de Bruijn schrijft samen met Ernst de Bruijn, Hans van Doesburg en Jaap Hoogcarpsel over het Nederlandse energiebeleid. Zij stellen dat el langdurige plannen gemaakt moeten worden om de energiebehoeften van Nederlanders op een duurzame manier te voldoen.

25 maart 2024

Hans de Bruijn in de Trouw over politici die problemen aanjagen of juist bagatelliseren

Hans de Bruijn bespreekt hoe politici problemen kunnen aanjagen om interessanter te lijken en anderen kunnen verwijten dat zij een probleem bagatelliseren.

21 maart 2024

Bert van Wee in Cobouw over geld voor infrastructuur dat vaker gaat naar onderhoud en verbetering

“Er zijn weinig ontbrekende schakels in het wegen- of spoorwegennet. Het gaat nu vooral om betere inpassing in het landschap of verbreding van bestaande wegen en verbetering van knooppunten.”

21 maart 2024

Bert van Wee in diverse media over 130 km/u rijden op de snelweg

Overdag 130 kilometer per uur rijden, in Nederland mag dat sinds maart 2020 niet meer. Destijds leidde de snelheidsverlaging bij veel automobilisten tot weerstand, maar inmiddels lijkt er flink wat steun voor te zijn.

14 maart 2024

Bert van Wee in de Trouw over of de provincie zelf OV moet regelen

Het openbaar vervoer buiten de stad werkt niet overal naar wens van reizigers. GroenLinks-PvdA en NSC stellen voor dat de provincie het vervoer zelf kan regelen. “Wereldwijd zijn ervaringen met marktwerking in het openbaar vervoer positief”, zegt Bert van Wee.

11 maart 2024

Laurens de Vries in Change Inc. over netcongestie en het opladen van elektrische auto's

Het stroomnet barst uit zijn voegen. Met name in de avondpiek, tussen 16.00 en 21.00 uur, en op zonnige voorjaars- en zomerdagen. Om het net te ontlasten zou het veel schelen als consumenten en bedrijven hun gedrag aanpassen tijdens piekuren.

08 maart 2024

Behnam Taebi en Tatiana Filatova bij NOS over manieren om Nederland veilig te houden voor de stijgende zeespiegel

Steeds hogere dijken en zwaardere gemalen, een futuristische dam in de Noordzee of juist meebewegen met het water. Technisch bestaan er allerlei manieren om Nederland ook in de verre toekomst veilig te houden voor de stijgende zeespiegel.

05 maart 2024

Corinne Cath in Tech Policy Press over Report about the AI Tech Summit at Federal Trade Com

Corinne Cath rapporteert over de AI Tech Summit die in Januari is gehouden door de Federal Trade Com, de anti-competitie regulator van de VS.

03 maart 2024

Bert van Wee in diverse media over verhoging NS tarieven

Treinen wordt volgend jaar een stuk duurder. Een retourtje Den Bosch - Amsterdam kost zonder korting nu al 36 euro, met de vandaag aangekondigde prijsverhoging wordt dat bijna 40 euro. Hoogleraren Bert van Wee en Henk Meurs pleiten voor een nieuwe discussie over de vorig jaar afgeschoten spitsheffing.