TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52015 resultaten

21 februari 2024

Behnam Taebi bij Nu voor Morgen over ethische aspecten rondom berging van kernafval

Het veilig langdurig opbergen van nucleair afval is een uitdaging waar de mensheid voor staat.

12 februari 2024

Tatiana Filatova, Ignasi Cortés Arbués en Theodoros Chatzivasileiadis over de kosten van zeespiegelstijging

Ignasi Cortés Arbués, Theodoros Chatzivasileiadis, Tatiana Filatova and colleagues modelled the potential economic impacts of sea level rises for 271 European regions by 2100.

Rolf van Wegberg bij NOS over drugshandel via Telegram

Drugscriminelen kunnen op chatapp Telegram ongestoord hun gang gaan. In openbare chatgroepen met duizenden leden worden bij elkaar miljoenen berichten geplaatst waarin softdrugs, harddrugs en zware medicijnen te koop worden aangeboden.

Bert van Wee in NU over onderhoud en infrastructuur

Bert van Wee over de verwachtingen van de NS voor 2024.

Bert van Wee in Cobouw over Onderhoud en investering in infrastructuur

Toekomstige investeringen in de infrastructuur zullen vooral draaien om capaciteitsverhoging en instandhouding van bestaande verbindingen.

23 januari 2024

Roel Dobbe en Stefan Buijsman in Volkskrant over AI

De een is doodsbang voor de existentiële risico’s van AI, voor de ander kan de ontwikkeling ervan niet snel genoeg gaan. Handige ondernemers opereren in beide kampen tegelijk: zij ontwikkelen de AI én werpen zich op als redders in nood.

15 januari 2024

Angelo Vermeulen in CreativesUnite over combining science, art and technology

Angelo Vermeulen gets inspired by nature and is always seeking new ways to combine science, art and technology.

11 januari 2024

Roel Dobbe in De Correspondent over de (on)veiligheid van AI

08 januari 2024

Frans Klijn in Het Parool over hoge rivierwaterstanden

Tot echt grote overstromingen kwam het de afgelopen dagen niet in Nederland, terwijl het al wekenlang regent. En rivieren zoals de Rijn vanuit Duitsland, brachten veel water het land in. Tegelijkertijd zorgde de windrichting ervoor dat al dat rivierwater minder snel naar zee kon.

27 december 2023

Rolf van Wegberg bij NEMO Kennislink over hoe veilig is openbare wifi?

Is het veilig openbare wifi in een hotel, koffiebar of vliegveld te gebruiken? “Wat is je definitie van veilig?”, is de wedervraag van Rolf van Wegberg, universitair docent Cybercrime aan de TU Delft. “Als je definitie is dat de ander niet kan meekijken, dan gaat het erom of je een website via https bezoekt.”