TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52294 resultaten

16 november 2023

Hans de Bruijn in de Trouw over De uitleg en het gebruik van 'sealioning' of 'zeeleeuwgedrag'

Hans de Bruijn over de nieuwe term 'sealioning' en het gebruik van vragen om de grens van een ander te overschrijden. Wat betekent het om zeeleeuwgedrag te vertonen?

16 november 2023

Hans de Bruijn in de Trouw over Het verzet tegen kernenergie en de frame van milieuactivist Ia Aanstoot

Hans de Bruijn ontleed het frame van Ia Aanstoot, wie stelt dat mensen die tegen kernenergie zijn niet meegaan met de tijd.

16 november 2023

Hans de Bruijn in de Trouw over De frame van 'echte mensen', 'gewone burgers', of 'vergeten mensen'

Hans de Bruijn stelt dat er twee varianten zijn van de frame 'echte mensen' in de politiek. Welke variant is nu populairder?

Bert van Wee in RTL nieuws over boetelawines door scanauto's

Door controles van scanauto's kan een kleine vergissing met een parkeervergunning leiden tot een stortvloed aan parkeerboetes in een paar dagen tijd. Bert van Wee vindt het kwalijk dat gemeentes net zolang boetes kunnen uitschrijven totdat mensen zelf aan de bel trekken. "Het parkeersysteem ziet dit als een reeks overtredingen, terwijl de inwoner vaak maar één foutje heeft gemaakt", zegt hij. Volgens Van Wee zijn dit soort reflexen van gemeentes schadelijk voor het draagvlak voor parkeerbeleid.

Bert van Wee in het AD over elektrische auto's

De verkoop van elektrische auto’s zakt in. Kopers twijfelen omdat over ruim een jaar ook voor deze wagens motorrijtuigenbelasting moet worden betaald. En het deflatiespook doemt op: waarom nu zo’n elektrische auto kopen als ze steeds goedkoper worden? Hoewel de prijzen van elektrische auto's aan het dalen zijn, vindt Bert van Wee, het te vroeg om meteen fiscale voordelen af te schaffen. Hij pleit voor een geleidelijke afbouw.

13 november 2023

Hans de Bruijn in de Trouw over Framing tijdens de campagne: het gebruik van het woord 'ambitie'

13 november 2023

Aad Correljé in BNR over regie over de energietransitie

Bij de aanpak van de klimaatcrisis en de energietransitie loopt het te vaak mis door slechte coördinatie tussen de betrokken partijen, stelt energiedeskundige Aad Correljé van de TU Delft. 'Precies daarom zou het kabinet die belangrijke regisserende rol moeten opnemen.'

03 november 2023

Dimitris Xevgenos on RIK (National Television in Cyprus) about WATER-MINING project

Dimitris Xevgenos discusses his project "WATER-MINING" and water-smart management systems on the national news in Cyprus (Greek only).

30 oktober 2023

Niek Mouter op Nu.nl over Nationale Klimaatraadpleging

29 oktober 2023

Bert van Wee in AD over veiligheid van zelfrijdende auto's

Een robottaxi-dienst van het bedrijf Cruise, onderdeel van autoconcern General Motors, is in San Francisco verbannen van de straat na een ongeluk met een voetganger. Bert van Wee heeft begrip voor het besluit van de Amerikaanse autoriteiten.