Quick-start voor ontwerpen met waarden in gebiedsontwikkeling

Nieuws - 21 juli 2020 - Communication BK

Stedenbouwkundig ontwerp in complexe stadsprojecten gaat voorbij oppervlakkige behoeften en wensen en draait draait om het blootleggen van gemeenschappelijke waarden. Ontwerpers kunnen het creëren van een gedeelde visie onder belanghebbenden faciliteren door de implicaties en het potentieel van deze waarden te laten zien.

De animatie biedt een quick-start voor het ontwerpen met waarden in complexe projecten. Met de video kunnen creatieve professionals aan de slag om hun ontwerpvaardigheden te gebruiken om de verschillende waarden van partijen te bespreken. Dit kan cruciaal zijn om samen tot een toekomstbestendig plan te komen.

Hedwig van der Linden en Tom Daamen (MBE) en Marina Bos-de Vos (faculteit Industrial Design Engineering) werkten aan de animatie om studenten en beginnende ontwerpers te inspireren. Het Delft Design for Values Institute ondersteunde het project.