TU Delft stelt 32 vacatures open voor PhD studenten in AI (-gerelateerd) onderzoek

Nieuws - 01 maart 2021

De TU Delft gaat getalenteerde promovendi werven die zich aansluiten bij een bloeiende Artificial Intelligence (AI) gemeenschap die kruisbestuiving tussen talenten met verschillende expertise en disciplines bevordert. De posities zijn zowel bedoeld voor AI-experts als voor degenen die AI willen toepassen in hun vakgebied van wetenschap, technologie, engineering of design. Tegen het einde van 2021 zullen er ongeveer 150 academici van alle acht faculteiten van de TU Delft werken in 24 TU Delft AI Labs.

De promovendi zullen toetreden tot het TU Delft AI Labs programma. Elk TU Delft AI Lab bestaat uit een team van getalenteerde wetenschappers, waarin onderzoekers die onderzoek doen naar AI worden verenigd met onderzoekers die onderzoek doen in een ander domein. Elk team wordt gedreven door onderzoeksvragen die voortkomen uit de huidige en meest urgente wetenschappelijke en maatschappelijke uitdagingen en dragen bij aan de ontwikkeling en uitvoering van domeinspecifiek onderwijs. Op deze manier krijgen de labs de kans om de grenzen van de wetenschap te verleggen met behulp van AI.

De TU Delft heeft ruim zes miljoen euro per jaar uitgetrokken voor deze labs. Het TU Delft AI Lab programma biedt ambitieuze academici vijf jaar stimuleringsfinanciering om gezamenlijk nieuwe en zich nog ontwikkelende onderzoeksgebieden op te bouwen tot zelfstandige en volwassen disciplines, zoals bio-informatica. Na vijf jaar zal deze structurele investering worden gebruikt om een nieuwe reeks van 24 labs op te starten.

De 32 openstaande PhD-plaatsen zijn bij de volgende acht labs:

• AiDAPT
    Artificial Intelligence for Design, Analysis, and Optimisation in Architecture & the Built Environment
  • AIFluids
    Artificial Intelligence in Fluid Mechanics
  • DAIEnergy Lab
    Delft AI Lab for Sustainable Energy Systems
  • D@S Lab
    Design at Scale with Human-AI Collaboration
  • HERALD Lab
    Human-aware Robust Artificial Intelligence for Automated Driving
  • Hippo DAI Lab
    Hyper-heuristics for Interpretable Public Policy Analysis
  • KDAI
    Knowledge-Driven AI Lab
  • SLIMMLab
    Statistical Learning for Intelligent Material Modelling

De TU Delft is trots op de vrijheid die academici hebben om zichzelf uit te dagen en te ontwikkelen in een internationale, multidisciplinaire en collaboratieve gemeenschap en kijkt er naar uit om de 32 nieuwe promovendi te verwelkomen om de mogelijkheden van AI (-gerelateerd) onderzoek verder te verkennen. Alle vacatures kunnen worden geraadpleegd via www.tudelft.nl/ai/vacatures.