BK studenten maken het Europe Readr-paviljoen

Nieuws - 06 oktober 2021 - Communication BK

Op 22 september was de officiële opening van het Europe Readr-paviljoen dat is gemaakt door de studenten van de faculteit Bouwkunde. Het startevenement begon met de officiële opening van het Europe Readr-paviljoen, dat onderdeel  is van TU Delft's betrokkenheid bij het New European Bauhaus initiatief, waarbij gewerkt wordt aan mooiere, duurzamere en inclusievere vormen van samenleven.

Ambassadeur Štiglic gaf samen met Daria Bouwman, de voorzitter van EUNIC Nederland, in OBA Amsterdam het startsein voor het culturele flagship van het Sloveense voorzitterschap: Europe Readr. The ambassadeur bedankte de studenten en mentoren voor de opmerkelijke kunstinstallatie, die tot 4 oktober de OBA heeft gesierd, daarna reist het naar het Noorden en tenslotte naar Delft. Het brengt op deze wijze de belangrijkste boodschap van Europe Readr "Open een boek voor een betere toekomst" door heel Nederland.

Het Europe Readr paviljoen is deze week naar Emmen verhuisd waar het op donderdag 7 oktober zal worden geopend door de burgemeester van Emmen samen met de Sloveense ambassadeur.