Financiering om doorbraak naar circulaire en emissievrije bouw te realiseren

Nieuws - 22 november 2022 - Communication BK

De bouwsector staat voor grote uitdagingen. In 2050 moet de gebouwde omgeving niet alleen emissievrij zijn, maar ook circulair. Binnen het NWA-programma ‘Transitie naar een circulaire en emissievrije bouw’ is de aanvraag van het multidisciplinaire consortium CirCol gehonoreerd. Het project onder leiding van Professor Paul Chan gaat met het onderzoek een bijdrage leveren aan deze transitieopgave. Er is in totaal circa 1,4 miljoen euro toegekend.

Circular Collaboration (CirCol) project

Hoe kunnen wij de samenwerking binnen en tussen levenscycli, schaalniveaus en waardeketens ontwikkelen om circulaire en uitstootvrije woningrenovatie te realiseren? Door actieonderzoek en het gezamenlijk ontwerpen van oplossingen in praktijkcasussen, zal CirCol inzichtelijk maken hoe de randvoorwaarden kunnen worden gecreëerd en systeemblokkades, tegenstrijdigheden en mismatch van waarden kunnen worden aangepakt.

Meer informatie

Zie meer informatie over het NWA-programma Transitie naar een circulaire en emissievrije bouw
Projectleider prof. Paul Chan, hoogleraar Design & Construction Management van de afdeling MBE.

Het consortium bestaat uit de volgende kennisinstellingen en partijen: Technische Universiteit Delft; Vrije Universiteit Amsterdam; Universiteit Utrecht; Universiteit Leiden; Hogeschool Utrecht. Consortiumpartners: Gemeente Utrecht; Gemeente Amsterdam; Nationaal Renovatie Platform; De BouwAcademie Amsterdam (onderdeel van ROC van Amsterdam); Dura Vermeer Renovatie Midden West; Wits Vastgoedonderhoud Nederland; Parkmanagement Lage Weide; Eigen Haard; AMS instituut; ZonNext Sungevity Nederland.