In Memoriam ir. Kees van der Linden

Nieuws - 17 april 2024 - Communication BK

Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het plotselinge overlijden van Kees van der Linden. Wij wensen zijn dierbaren, familie en vrienden veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

In de periode van 1996 tot 2014 was Kees universitair hoofddocent Bouwfysica en Installaties en in die functie was hij een tijd manager van de afdeling Architectural Engineering + Technology. Kees is van groot belang geweest voor het vakgebied bouwfysica, installaties, klimaatontwerp en duurzaamheid. Zijn boek Bouwfysica en de website Klimapedia zijn blijvend relevante standaardwerken voor het onderwijs. Kees verbond werkveld, overheid en universiteit op een sympathieke manier die we met waardering herinneren en zullen missen.

Andy van den Dobbelsteen (hoogleraar Climate Design & Sustainability, Coördinator Duurzaamheid TU Delft): “Kees wist velen in het werkveld, bij de overheid en op de universiteit te verbinden. Hij was ook een mentor voor jonge ingenieurs. Sinds zijn pensioen was hij nog vaak in contact met zijn oud-collega’s en sprak graag af om bij te praten over het vakgebied, de universiteit en het leven. We zullen hem missen en blijvend herinneren als een van de aimabelste mensen die we hebben gekend.”