Maison d’Artiste weer terug bij Bouwkunde

Nieuws - 10 april 2024 - Communication BK

Na een rondreis van een jaar in het kader van ‘100 Jaar Mythe Maison d’Artiste’ staat het schaalmodel nu weer bij de faculteit Bouwkunde.

In 1923 werd Maison d’Artiste ontworpen door Cor van Eesteren en Theo van Doesburg in Parijs. Een wereldberoemd ontwerp, maar nooit gebouwd. Onder leiding van professor Mick Eekhout reconstrueerden studenten in 2002 de geometrie en de kleurcompositie van zwart-witfoto's. Ze bouwden het als klein gebouw en bouwden het in het Prototype Laboratorium in 2003. Ze ontwierpen het als een klein gebouw en bouwden het in 2003 in het Prototype Laboratorium. Emeritus professor Mick Eekhout ontwikkelde in 2022 een high-tech ontwikkeling. In het jaar 2023 was het onderdeel van een reizende tentoonstelling '100 jaar Myth Maison d'Artiste' rond acht locaties. In NRC werd het beschouwd als "het dapperste huis ooit ontworpen".

Meer informatie

Het Maison d’Artiste is te vinden bij de kruising Julianalaan en Schoemakerstraat aan de oostkant van ons gebouw.