Open Campus Dag en BK-Master Event

Nieuws - 21 maart 2024 - Communication BK

Op vrijdag 15 maart bezochten meer dan 1000 scholieren, veelal vergezeld door hun ouders, de Open Campus dag. Op alle faculteiten en in de aula was er de mogelijkheid om meer te weten te komen over de Bachelor programma’s van TU Delft. Omdat de numerus fixus van BK op 15 januari jongstleden is gesloten betrof het op onze faculteit grotendeels VWO 5 scholieren.

In zaal A werd er door Leo van den Burg gedurende de dag vier keer een drukbezochte opleidingspresentatie gehouden, waarna de aanwezigen ook nog vragen konden stellen. In de Oostserre stond er een uitgebreide expositie met oa maquettes en informatie over leerlijnen. Er liepen hier ook meerdere studenten rond om vragen te beantwoorden. Men kon ook meedoen aan een workshop in de Maquette hal of een rondleiding door het gebouw volgen. Hier werd veelvuldig gebruik van gemaakt, want alles was volgeboekt.

BK-Master Event

Op woensdag 20 maart vond er voor de huidige bachelor studenten een informatie bijeenkomst plaats die hen zou kunnen helpen bij het maken van een keuze voor hun Master richting. De tribune in de Oostserre was goed gevuld met zo’n 80 geïnteresseerden. Alle Master coördinatoren waren aanwezig. Dit keer vergezeld door Master studenten zodat ook het perspectief vanuit de student aan bod kwam.
Aan de hand van stellingen zoals ‘voor deze Master moet je goed kunnen tekenen’ en eens/oneens bordjes werden in vogelvlucht de overeenkomsten en verschillen tussen de Masters aangestipt. Hierna konden de student nog vragen stellen op de informatiemarkt.