Press Kit: Generatieve AI

Sinds de lancering van ChatGPT en Midjourney staat generatieve AI in de belangstelling: kunstmatige intelligentie die nieuwe, originele inhoud kan creëren. Het publieke maar ook wetenschappelijke denken over AI is hierdoor in een stroomversnelling geraakt. Welke invloed heeft generatieve AI op ons werk, op ons schoolsysteem, op onze democratie, op de gezondheidszorg, kortom; op onze levens?

Bij de TU Delft erkennen we dat deze invloed goed onderzocht moet worden, maar we geloven ook dat AI-technologie juist een duurzamere, veiligere en gezondere toekomst mogelijk maakt. Daarom is AI-onderzoek in Delft te vinden in elk van onze acht faculteiten en is het een integraal onderdeel van het onderwijs.

Wetenschapsvoorlichter Digital Society
Marc de Kool
a.j.m.deKool@tudelft.nl

Experts

Zes AI-wetenschappers uitgelicht

Kom langs

Bij Mondai House of AI

Oplossingen

Onze resultaten, verhalen en nieuwsberichten over generatieve AI

Digital Society | Een digitale samenleving is er allang; de vraag is hoe we deze samenleving zo goed en verantwoordelijk mogelijk ontwerpen en inrichten. Zodat we een digitale samenleving krijgen die menselijk blijft, gezond, rechtvaardig, inclusief en veilig. Die de grote, complexe uitdagingen van deze tijd aankan. Bij de TU Delft ontwerpen we zowel de digitale technologieën als hun maatschappelijke toepassingen.

Zo werkt de TU Delft aan maatschappelijke uitdagingen:
Health & Care
Digital Society