Symposium: The architect’s roles in the Circular Economy and Circular Society

03 februari 2021 08:45 t/m 13:30 - Locatie: Online (livestream) - Door: Communicatie BK | Zet in mijn agenda

Architecten zijn steeds vaker betrokken bij circulaire opdrachten, maar wat wordt er precies van hen verwacht? Ze proberen elk op hun eigen manier bij te dragen aan circulariteit, circulair bouwen is nog niet volledig ontwikkeld. Er leven vragen over de mogelijkheden en beperkingen van een circulaire economie en het terugdringen van energieverbruik en het gebruik van nieuwe materialen.

Deze en andere vragen komen aan bod in het online symposium 'The architect’s roles in the Circular Economy and Circular Society', georganiseerd door het NWO-onderzoeksproject 'Circularcity' in samenwerking met de Circular Built Environment (CBE) Hub van de faculteit Bouwkunde.

08:45 - 09:00  Welkom
09:00 - 09:20  Introductie over Circularcity en de Circular Built Environment Hub
Piero Medici, Roberto Cavallo, Tillmann Klein and David Peck
09:25 - 10:05  Space&Matter (30 minuten presentatie, 10 minuten vragen)
10:10 - 10:50  Superuse Studios (30 minuten presentatie, 10 minuten vragen)
10:55 - 11:05  Koffiepauze
11:10 - 11:50 CITYFÖRSTER architecture + urbanism (30 minuten presentatie, 10 minuten vragen)
11:55 - 12:35  Thomas Rau (30 minuten presentatie, 10 minuten vragen)
12:40 - 13:20  Rondetafelgesprek
13:20 - 13:30 Afsluiting

Circularcity project

Het onderzoeksproject ‘Circularcity’ wordt gefinancierd door NWO Creative Industry KIEM. Het project onderzoekt de rol van hedendaagse Nederlandse architecten met betrekking tot circulaire economie in de gebouwde omgeving.

Circular Built Environment Hub

De Circular Built Environment Hub is een platform voor onderzoekers van de Faculteit Bouwkunde met als doel kennisontwikkeling te bevorderen naar een circulaire gebouwde omgeving die het ontwerp van toekomstige gebouwen, steden en infrastructuren mogelijk maakt.

Practische informatie

Dit symposium is te volgen via een livestream.
Bij vragen over het symposium kunt u contact opnemen met Piero Medici