Publiek debat: Voorbij grenzen naar een circulaire gebouwde omgeving

12 december 2023 19:00 t/m 21:00 - Locatie: Universiteit Antwerpen, Stadscampus (Hof van Liere, Prinsstraat 13, 2000 Antwerpen) - Door: Communicatie BK | Zet in mijn agenda

De Circular Built Environment Hub van de Faculteit Bouwkunde organiseert een reeks publieke debatten. Elke twee maanden vindt er een debat plaats over een specifiek onderwerp op het gebied van circulariteit in de gebouwde omgeving.

De Circular Built Environment Hub (CBE Hub) van de Technische Universiteit Delft en de Onderzoeksgroep Henry Van de Velde (HvdV) van de Universiteit Antwerpen slaan de handen ineen. Beide groepen werken al meer dan tien jaar op circulariteitsthema's en overstijgen systematisch grenzen en disciplines. Hun doel is om een regeneratieve circulaire gebouwde omgeving tot stand te brengen. Vandaag zien ze in beide landen vergelijkbare inzichten naar boven komen. Op 12 december gaan ze hierover in debat met het brede publiek.

Wat kun je verwachten?

• bespreken en uitwisselen van ideeën over hoe te werken met de bijbehorende complexiteit rond waardeketens en ruimtelijke impact
  • ontleden van de problematiek in hanteerbare kansen, stappen en routekaarten en kijken over (lands)grenzen heen om oplossingsrichtingen en concrete acties te duiden
  • leren van elkaars perspectieven, in welke rol dan ook: fabrikant, constructeur, onderzoeker, beleidsmaker, ontwerper, ontwikkelaar, eigenaar of gebruiker van de gebouwde omgeving.

Achtergrond bij het event

Aanmelden

Het debat is vrij toegankelijk, maar aanmelden is verplicht. Er geldt een maximum aantal deelnemers van 50.

Het maximum aantal deelnemers is bereikt. Geinteresseerden die zich aanmelden via het aanmeldformulier worden op een wachtlijst geplaatst.

Practische informatie

Universiteit Antwerpen, Stadscampus
Hof van Liere (Frederik De Tassiszaal)
Prinsstraat 13