Tentoonstelling: Bucky Lab - Convertible Urban Sunshades

01 februari 2023 09:00 t/m 05 maart 2023 17:00 - Locatie: Botanic Garden, TU Delft - Door: Communicatie BK | Zet in mijn agenda

Ieder jaar worden masterstudenten van de Building Technology track binnen het vak ‘Bucky Lab’ uitgedaagd een innovatief concept te bedenken, uit te uitwerken en dit uiteindelijk als prototype op ware grootte te bouwen.

Dit semester werkten de studenten aan nieuwe oplossingen voor stadszonwering. We zien dat de temperatuur in de zomer stijgt en de steden heter worden. Hoe kunnen we overdag zorgen voor schaduw in stad en tegelijkertijd ’s nachts afkoeling stimuleren door straten bloot te stellen aan koelere lucht? Dit vraagt om zonwering die overdag gesloten is en ’s nachts geopend.

De studentenprojecten zijn van 1 februari tot en met 5 maart te zien in de Botanische Tuin van de TU Delft.

Foto's door: Marcel Bilow (Bucky Lab, Faculteit Bouwkunde, TU Delft)