06 oktober 2020

Flexibele vleugel vliegt met gevoel

Een vliegtuigvleugel die windvlagen kan opvangen. Een schaalmodel daarvan leverde L&R-promovendi deze zomer een prijs op.

24 september 2020

Vier NWO-GO-onderzoeksbeurzen toegekend aan de TU Delft

De TU Delft heeft vier onderzoeksbeurzen ontvangen in het NWO-GO-programma ("GebruikersOndersteuning"). Eén van deze subsidies gaat naar onderzoek naar de aardbeving van Palu , Indonesië, in 2018, en de daarop volgende tsunami.

15 september 2020

Mirjam Snellen benoemd tot hoogleraar ‘Acoustic data analysis and imaging for aviation noise’

De faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek is verheugd te kunnen melden dat Mirjam Snellen is benoemd tot hoogleraar binnen de sectie ANCE.

01 september 2020

Succesvolle eerste vlucht voor de TU Delft Flying-V

De eerste testvlucht van het schaalmodel van de Flying-V was succesvol.

31 juli 2020

TU Delft onderzoekspartner in innovatief windmolenpark Hollandse Kust Noord

De TU Delft speelt als onderzoekspartner bij het zogeheten Hollandse Kust Noord (HKN)-project een belangrijke rol. Met de komst van het windmolenpark testen onderzoekers, onder leiding van hoogleraar Jan-Willem van Wingerden, hun bevindingen op het gebied van windenergie in de praktijk en kan de energieopbrengst van het windpark worden gemaximaliseerd.

02 juni 2020

AI*MAN Lab: de mens en AI als teamleden

Anahita Jamshidnejad van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek zal het onderzoek gaan leiden naar het samenwerken van mensen en kunstmatige intellentie (AI).

01 juni 2020

Bianca Giovanardi en Wei Yu aangenomen als ‘DTF tenure trackers’

Bij Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek zijn twee nieuwe ‘tenure trackers’ aangenomen.

29 mei 2020

Rotterdam The Hague Airport opent ‘werkplaats voor innovaties’

Vanmiddag (vrijdag 29 mei 2020) opent uniek AIRPORT TECHNOLOGY LAB (ATL) op Rotterdam The Haque Airport.

19 mei 2020

Aerospace Innovation Hub @TUD officieel geopend

Op 12 mei 2020 werd de Aerospace Innovation Hub @TUD officieel geopend tijdens een feestelijk Zoom-evenement.

08 mei 2020

Pim Groen overleden

Pim Groen, hoogleraar en afdelingsvoorzitter van Aerospace Structures & Materials, is op woensdag 6 mei 2020 overleden.