Junzi Sun Young Scientist of the Year

Dr. Junzi Sun, UD aan de ATM-leerstoel in C&S, is uitgeroepen tot Young Scientist of the Year.

10 december 2019

Groenland verliest sneller ijs dan verwacht

Groenland verliest zeven keer zo snel ijs als in de jaren negentig, zo blijkt uit onderzoek van het Ice Sheet Mass Balance Inter­comparison Exercise Team.

MAVLab wereldkampioen in AIRR autonome drone race 2019

Een team van het MAVLab van de TU Delft heeft het Artificial Intelligence Robotic Racing (AIRR) wereldkampioenschap 2019 in Austin, Texas gewonnen

21 november 2019

Resultaten visitatie bachelor- en masteropleiding Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Eind juni 2019 werd de faculteit bezocht door een internationale commissie van vakgenoten.

12 november 2019

NWO Open Mind Grant voor drones voor kinderen met autisme

Dr. A. Jamshidnejad heeft een NWO Open Mind Grant gekregen voor het project "Drones interacting with children with autism via dance-movement therapy".

11 november 2019

IAWA-beurs 2019 voor Julia Radius

Masterstudent Julia Radius heeft de IAWA-studiebeurs 2019 voor TU-studenten ontvangen.

07 november 2019

Joris Melkert verkozen tot Beste Docent van de TU Delft

Joris Melkert, universitair docent bij de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechnologie (LR), is verkozen tot Beste Docent van de TU Delft 2019.

31 oktober 2019

Zwerm kleine drones verkent onbekende omgeving

Onderzoekers hebben een zwerm piepkleine drones gepresenteerd die geheel zelfstandig een onbekende omgeving kan verkennen.

29 oktober 2019

Cybernetica-team wint prijs voor beste SMC journal paper

Max Mulder en zijn team hebben de Andrew P. Sage award ontvangen op de IEEE conferentie ‘Systems, Man and Cybernetics’.

10 oktober 2019

De Delftse aanpak van forensische techniek

Karel Terwel (CEG), Michiel Schuurman (AE) and Arjo Loeve (3ME) won a prestigious ICE Publishing Award for their joint work on ‘Improving reliability in forensic engineering: the Delft approach’.