Msc, Bsc en Exchange studenten

Als een Master of Exchange student of als Bachelor student in een Engelstalig programma aan de TU Delft kun je een minder intensieve cursussen Elementary 1 (WM1115 TU), Elementary 2 (WM1116TU) en Intermediate 1 (WM1117TU) volgen als keuzevak. Een voldoende resultaat voor een cursus is 3 ECTS waard. Of deze studiepunten worden erkend hangt af van je faculteit. Raadpleeg je faculteit of deze credits worden geaccepteerd.

In de minder intensieve cursussen heb je twee keer per week les (op maandag- en donderdagavond of dinsdag- en vrijdagmiddag). Er zijn meerdere groepen met verschillende starttijden. De cursus duurt 7 weken en heeft een studiebelasting van 10 uur per week, je moet dus wel zeker weten dat je tijd hebt om de cursus naast je studie te volgen.

De inschrijving voor deze cursussen verloopt via Brightspace. Voor de Elementary 1 cursus dien je je eerst in te schrijven voor het Preliminary programma: zoek in de Catalog in Brightspace naar “Dutch” en selecteer de cursus “Preliminary program for Dutch Elementary 1” (tpm-preenroll-dutch) en volg de instructies in de announcement.

Behalve onze groepscursussen kun je ook een korte online zelfstudiecursus voor beginners volgen. Zo krijg je een eerste kennismaking met de taal. Voor deze gratis cursus krijg je geen studiepunten of course credits.

Als je al kennis hebt van de Nederlandse taal en je wil starten in een cursus op een hoger niveau kun je een afspraak maken voor een niveautest. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.