Jasper van Kuijk presenteert nieuw boek over gebruiksgericht ontwerpen

Nieuws - 11 juni 2019 - Communication

Op vrijdag 7 juni presenteerde IO-onderzoeker Jasper van Kuijk zijn nieuwe boek 'Ligt het nou aan mij?', een bloemlezing van zijn columns over gebruiksgericht ontwerp. Na een korte introductie over de principes en het proces van gebruiksgericht ontwerpen, en casestudies door IO-alumni Anna Offermans (Fabrique) en Sanne Kistemaker (Muzus), overhandigde Jasper het eerste exemplaar van zijn nieuwe boek aan Philippe Remarque, hoofdredacteur bij De Volkskrant.

Vraag jij je ook wel eens af waarom die lusjes van onze jassen nét te klein zijn voor de kapstok? Raak jij ook wel eens gefrustreerd door het slakkentempo van de kaartjesautomaat bij het metrostation? In zijn boek, ingedeeld in hoofdstukken die zich spiegelen aan het dagelijkse leven (thuis, op werk, in de trein, kinderen) behandelt Jasper de (soms slecht ontworpen) producten en diensten om ons heen, en hoe we die kunnen verbeteren. ‘Ligt het nou aan mij’ is vanaf nu verkrijgbaar in de winkels; meer informatie vind je bij Maven Publishing.