Stratus Seat genomineerd voor Crystal Cabin Award 2019

Nieuws - 06 maart 2019 - Communication

In het vak Joint Master Project van de faculteit IO (TU Delft) heeft een studententeam een herontwerp van de Business Class environment gemaakt, in samenwerking met Safran Seats. Hun inzending, de ‘Stratus Seat’, is één van de drie finalisten voor de Crystal Cabin Award 2019 in de categorie ‘University’.

De innovatieve 'Stratus Seat’ kan niet alleen ergonomisch worden gekanteld, maar kan ook worden omgezet in een sta-bureau voor kantoorwerk. Het studententeam bestaat uit: Clément Heinen, Iris Groot Koerkamp, Tibbe Titulaer, Roël Tibosch en Bart Verhees en is gecoached door voormalig IO-medewerker Sebastiaan van den Elshout en IO-onderzoeker Joyce Bouwens. Safran Seats heeft voor de Stratus Seat octrooi aangevraagd.

94 projecten hadden zich eerder al genomineerd voor de shortlist. 24 projecten hiervan, verdeeld over 8 categorieën, zijn door naar de finale. Op 2 april presenteren de finalisten hun inzending aan de internationale jury van experts in het Hamburg Exhibition Center tijdens de vakbeurs Aircraft Interiors Expo (2-4 april).

De Crystal Cabin Award is dé internationale prijs voor innovaties op het gebied van vliegtuigcabines en passagierservaring.