Nieuw afdelingsvoorzitter voor Human-Centered Design

Nieuws - 11 juni 2020 - Communication

Richard Goossens gaat Health and Technology Convergence leiden
Na bijna vijf jaar leiding te hebben gegeven aan de afdeling Human-Centered Design van IO gaat professor Richard Goossens een nieuwe uitdaging aan als programmadirecteur van de Erasmus MC-TU Delft-Erasmus Universiteit Health and Technology Convergence, dat de expertise van deze drie instellingen combineert. Het is een rol waarvoor Richard uniek gekwalificeerd is, met zijn jarenlange onderzoekservaring bij het Erasmus MC, waar hij werkte als PhD-kandiaat en onderzoeker en aan de TU Delft, waar Richard het Medisign-traject heeft geleid.

Richard merkt op: "Natuurlijk verlaat ik de faculteit niet en kijk ik ernaar uit om onze medewerkers en studenten te verbinden met het unieke zorgprogramma Erasmus MC-TU Delft-Erasmus Universiteit."

En wat betreft de vraag wie in Richard's schoenen gaat staan? Richard bevestigt: “Ik ben erg blij dat Pieter Desmet mijn opvolger zal zijn. Ik denk dat hij fantastisch zal zijn, met zijn inclusieve mentaliteit, geduld en wijsheid. Aangezien hij een ‘product’ van onze eigen faculteit is, denk ik dat hij ons de komende jaren perfect kan begeleiden. "

Pieter Desmet: mensen centraal stellen in het Delftse design
Professor Pieter Desmet, die zijn reis in Delft in 1990 begon als ontwerpstudent, zegt: "Ik voel me vereerd om de volgende stap te zetten in mijn reis als voorzitter van de afdeling Human-Centered Design (HCD). Met meer dan 120 mensen heeft HCD een aanzienlijke impact op het wereldwijde landschap van mensgericht ontwerponderwijs en -onderzoek.

Er is veel veranderd sinds ik student was. Ontwerpen gaat niet langer alleen over producten; als ontwerpers creëren we ook diensten, procedures en zelfs systemen. Bij HCD vertegenwoordigen we de menselijke kant in deze ontwerpuitdagingen. De komende vier jaar kun je erop rekenen dat ik de menselijke kant binnen onze afdeling ondersteun - voor de docenten, onderzoekers en studenten, die samen het hart en de ziel zijn van mensgericht ontwerpen.”

Pieter start op 1 september 2020 met zijn nieuwe rol.