Studente Bouwkunde prijswinnaar ECIO Frank Award voor inclusiever onderwijs

Nieuws - 09 februari 2021 - Communication BK

Tess Tegelberg, masterstudente, is winnaar voor de ECIO Frank Award met haar afstudeeronderzoek naar hoe je studiegebouwen aan de TU beter in kan richten. Haar conclusie is dat ontwerpen voor studenten met een functionele beperking zorgt voor plekken die voor iedereen prettiger zijn.

Tess ontdekte pas later dat ze ADD heeft, wat haar overgevoeligheid voor prikkelingen verklaarde. Ze is betrokken bij het platform Student Onbeperkt waar studenten elkaar ondersteunen en ook de TU adviseren op de uitvoering van inclusiebeleid. Ze deed onderzoek naar inclusieve studieruimtes voor zowel neurotypische als neurodiverse studenten. Tess is ervan overtuigd dat door te leren van de behoeftes van neurodiverse studenten er met een aantal goed geplaatste aanpassingen voor alle studenten een fijner leerklimaat gecreëerd kan worden.

Met de ECIO Frank Awardverkiezing krijgen studenten met een functionele beperking een platform. Tess is een van de winnaars met haar idee om de onderwijsinstelling inclusiever te maken.

• Vind hier meer over alle genomineerden
  • Meer informatie over Tess en haar afstudeeronderzoek is te zien in een Youtube video.
  • Het hele onderzoek is hier te lezen.